פתיחת חנות זכיינים

אחת האופציות הטובות לפתיחת חנות היא בשיטת הזכיינות. בשיטה זאת יש יתרונות רבים והיא טובה מאוד לאנשי עסקים אשר מעוניינים להיות קשורים עם חברה דומיננטית בעלת מוניטין. כך, ניתן יהיה למכור מוצרים ממותגים כבר בראשית הדרך, מה שמבטיח מחזורי מכירות טובים ורווחים מהירים, יחסית. מצב זה טוב בהרבה ממצב של פתיחת חנות אשר חייבת לבסס עצמה לאורך זמן על מנת לרכוש לה קהל לקוחות קבועים אשר יהווה עוגן מכירות קבוע.

שיטת הזכיינות עובדת כך: בתמורה לקבלת הזכיינות הזכיין משלם לפירמה סכום מסוים אשר אינו מוחזר. בנוסף, הוא אמור לשלם לה שני סכומים חודשיים. האחד הוא סכום שנקבע על פי אחוזים מהמכירות והשני הוא סכום קבוע עבור פרסום ליווי וכדומה. כמו כן, הוא מתחייב לרכוש מוצרים מהחברה ולעבוד על פי האסטרטגיה שלה. החברה עצמה מספקת לו ליווי עסקי, מעבירה לו השתלמויות שחלקן נעשה בחנויות רשת שלה ועוד. ההשקעה הראשונית בשיפוץ ועיצוב החנות היא שלו. הניסיון מלמד כי, לרוב, פתיחת חנות זכיינים מוכיחה עצמה מבחינה כלכלית, במיוחד, כאשר מדובר על מותגים מובילים בשוק.

זכיין יכול לקבל לידיו חנות שכבר עובדת ולהתאימה לצרכיו או לפתוח חנות במקום חדש. כאן המקום לציין כי קניונים שמחים תמיד לפתיחת חנות המוכרת מותגים בגלל שהיא משמשת עבורם חנות עוגן המושכת קהל. הדבר מהווה יתרון נוסף לזכיין אשר ממקם חנותו במקום נדרש בתנאים מועדפים ומקבל עוד מספר לא מבוטל של לקוחות מזדמנים. הפירמה עצמה תרצה בהצלחתו ולכן, תסייע לו מאוד וככל יכולתה. כך, שמחויבותה היא בלתי ניתנת לערעור. ניתן לקבל ולבצע קניית זכיינות בתחומי יופי וקוסמטיקה, מוצרי צריכה ועוד. מומלץ להיעזר ביועץ עסקי אשר מתמחה בתחום. הוא יספק עצות משמעותיות, ובין היתר, יסייע להוציא אל הפועל את העסקה עבור הלקוח.

הסדנאות שלנו