פתיחת חנות

חנות הינה אחד העסקים הנפוצים ביותר בישראל. פתיחת חנות נועדה להביא פרנסה לבעלים כבר בתקופה הראשונה לפתיחתה. כאשר היא צוברת מוניטין, ניתן, במקרים רבים, לפתוח עוד חנות אחת לפחות ולהגדיל את הרווחים. על מנת שההצלחה תגיע יש לתכנן את הפתיחה ולבצע אותה בצורה מסודרת ועל הצד הטוב ביותר. יש מספר שלבים הכרחיים וחשוב לבצעם בסדר הנכון מבלי לדלג על אף אחד מהם. מעבר לכך, יש צורך לקחת בחשבון שנדרשת מיומנות עסקית, ידע וניסיון קודם, וכן, נכונות להשקיע משאבים נפשיים רבים.

השלב הראשון הינו אפיון החנות. באיזה תחום היא תמכור? אלו מוצרים יהיו בה? מי קהל היעד? מה היקף הפעילות? איזה השקעה כספית נדרשת ומהיכן יגיעו מקורות המימון? האם מהון עצמי? הלוואה, הון של בני משפחה? וכדומה. לאחר מכן, יש להכין תכנית עסקית מסודרת אשר תספק מתווה ראשוני. היא תכלול תכנון כלכלי ופיננסי, תציין את כמות ההון הנדרש לשיפוץ, לקניית מוצרים וחומרי גלם, לפרסום ועוד, בנוסף, צפי משוער להכנסות ורווחים וכדומה. זכיינות בישראל היא תחום אשר הולך ומתפתח ויותר אנשים מודעים אליו. לכן, פתיחת עסק חדש בתחם הזכיינות יכול להיות הצלחה.

בשלב הבא יש צורך להגדיר את הישות העסקית. בחנות קטנה כמו מכולת שכונתית די ברישום של עוסק מורשה. הדבר אומר רישום בעל החנות כעצמאי אשר העסק בבעלותו. בחנות גדולה עם מחזורי ענק מקימים רבים מהיזמים חברה בע"מ אשר מהווה ישות בפני עצמה הנמצאת בבעלותם. בשני המקרים הללו יש צורך להירשם ברשויות השונות ובין היתר, במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. בכל מקרה, יש צורך בניהול מערכת חשבונות מסודרת בהתאם לחוקי רשויות המיסים וחוקי המדינה. מקובל גם לפתוח חשבון לעסק הנפרד מהחשבון האישי. כך, לא יהיה בלבול שאינו רצוי בהתנהלות הכספית. מומלץ להיעזר ביועץ עסקי אשר  יכין תכנית עסקית, יפתח תיק ברשויות וילווה את העסק לאורך זמן.

 

 

 

 

הסדנאות שלנו