פתיחת עסק מזון

עסקי מזון נחשבים לעסקים מורכבים ויש צורך להקימם ולנהלם בזהירות. קיימים עסקי מזון אשר שולי הרווח שלהם נמוכים אבל כאשר הן עולים על גל נכון הם יניבו רווחים חודשיים נאים לבעליהם. עסק מזון יכול להיות בתחום שיווק, ייצור, מכירות בחנויות, הקמת בתי קפה ומסעדות וכדומה. לכל סוג של עסק יש את המאפיינים שלו ויש להתחשב באלמנטים הקשורים אליו. ענף בתי הקפה והמסעדנות, למשל, הינו מורכב ויש להתחשב במיקום, העסק, בקהל היעד, בחתך הסוציו אקונומי של הלקוחות, בכמות הלקוחות הקיימת ובפוטנציאל שלה ועוד. חשוב מאוד לבחור תחום אשר למקים יש ניסיון בו, ורצוי שיהיה מעשי. הקמת עסק מזון יכולה להיות הצלחה גדולה עם עושים את נכון.

פתיחת עסק מזון חייבת להיעשות על פי תכנון מסודר. יש צורך לאפיין את העסק. מה יימכר? מי קהל היעד? מה יהיה היקף הפעילות? איזה השקעה כספית נדרשת ומהיכן להביא אותה? וכדומה. השלב הבא הוא הכנת תכנית עסקית אשר תכלול תכנון פיננסי וכלכלי שתציין את גובה השקעה הנדרש להכנת מקום העסק, לרכישת הציוד, לפרסום ועוד, ובנוסף, תעריך את הצפי למכירות ראשוניות ולרווחים שיגיעו בעקבותיהן. לאחר מכן, יש להגדיר את הישות העסקית. קיימות 3 כאלו : עוסק מורשה, עוסק פטור וחברה בע"מ.

הישות נקבעת על פי מחזורי המכירות ועל פי פרמטרים אחרים בהתאם לצרכיו, רצונותיו וטעמו של המקים. אם אתם מעוניים בזכיינות מזון מהיר או רגיל, עליכם להיעזר ביועץ אשר מבין בתחום. לכל ישות יש את היתרונות והחסרונות הנלווים אליהם. כדאי לציין, כי עוסק מורשה או עוסק פטור הופך את המקים לעצמאי והוא בעל העסק. לעומת זאת, חברה בע"מ הינה ישות עצמאית בפני עצמה ולמקים יש מניות בה. יש להירשם ברשויות המס, בביטוח לאומי במע"מ וניתן להיעזר ברואי חשבון וביועצים כלכליים ועסקיים בכך. כמובן, שיש צורך לנהל מערכת חשבונות מסודרת בהתאם לחוקי המדינה.

 

הסדנאות שלנו