רוצה לפתוח עסק

אם אתה חולם על הקמת עסק אשר יפרנס אותך בשלב הראשון ואשר יצעיד אותך לנסיקה כלכלית בהמשך. כדאי שתדע שניתן להגשים חלום זה אבל יש לעשותו היטב ובצורה זהירה על מנת להצליח ולא למעוד. מעידה משמעותה אובדן כספים שלא תמיד היו קיימים מלכתחילה (במידה ונלקחו הלוואות), או אחרים אשר יהיו חסרים להמשך החיים. בנוסף, מדובר על אכזבה ועוגמת נפש עד כדי אובדן חשק לניסיון עתידי נוסף. לכן, אם אתה רוצה לפתוח עסק עליך לתכנן היטב את הקמתו. בישראל יש מגוון רחב של סוגי עסקים ועליכם למצוא את סוג העסק שהכי מתאים לכם.

מומלץ מאוד לך לפתוח עסק בתחום שאתה מבין בו, תחום שאתה אוהב, שלמדת אותו ואף היה לך בו ניסיון כשכיר או כמנהל. רק כך, תוכל להכיר את כל האלמנטים המרכיבים אותו והמשפיעים עליו. הצעד הראשון הוא לאפיין אותו היטב, וכאן אתה חייב לשאול עצמך איזה סוג של עסק אני רוצה, מה היקף הפעילות שלו? איזה מוצרים יימכרו או איזה שירות יסופק? איפה אמקם אותו? מהיכן אביא את ההון הראשוני? האם יש לי אותו או שאקח הלוואות מבני משפחה או מבנקים? ועוד.

לאחר מכן, יש להכין תכנית עסקית אשר תכלול התוויית תכנון כלכלי ופיננסי, תגדיר את כמות ההון הנדרש לצורך שיפוץ, קניית ציוד וחומרי גלם, לפרסום ועוד. בנוסף, היא תעריך את צפי ההכנסות הראשונות והרווחים הנלווים אליהם וכדומה. לאחר מכן, יש להגדיר ישות עסקית ובהתאם אליה לרשום את העסק. האם אני רוצה להיות עוסק מורשה או עוסק זעיר? האם להקים חברה בע"מ שאהיה בעל מניות בה? ההחלטה תלוי בהיקף הפעילות ובפרמטרים נוספים אשר יש לקחת בחשבון. יש צורך, כמובן, לרשום את העסק ברשויות המתאימות, ובכלל זה, במס הכנסה, במע"מ ובביטוח לאומי. מומלץ לך להיעזר ביועץ עסקי בעל מוניטין בכל הליכי התכנון והביצוע. יועץ עסקי לפתיחת עסק יכול לעזור לכם מאוד לקדם את העסק ולדאוג שהוא יצליח.

 

 

הסדנאות שלנו