רכישת זיכיון

אנשי עסקים רבים מעוניינים לקבל זיכיון של רשת ממותגת ובעלת מוניטין. יש המבקשים אחד מרשת העוסקת בנושאי מזון, אחרים בהלבשה, הנעלה, צעצועים ומוצרים אחרים. יש המעדיפים במכירות ותיקוני מכשירי סלולאר ועוד. בכל מקרה, רכישת זיכיון נעשית בתנאים מסוימים המקובלים על שני הצדדים. הרשת מוסרת אותו בתמורה לסכום חד פעמי שאינו מוחזר. בנוסף, היא מקבלת שני סכומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים הנגזרים באחוזים מהמחזורים החודשיים, והשני הוא סכום קבוע עבור פרסום, ליווי, תמיכה וכדומה.

הזכיין מתחייב לרכוש מוצרים מהרשת ולהפעיל את הסניף על פי הנחיותיה. הוא חייב לדעת כי בנוסף להוצאות אלו יהיו לו נוספות בדמות השקעות בהקמת הסניף, ברכישת חומרי גלם וציוד ועוד. מדובר, בסופו של דבר, בניהול עסק לכל דבר ועניין דבר המחייב העסקת עובדים, ניהול חשבונות מסודר, ובאופן כללי, הקדשת זמן רב. מומלץ שהיזם יהיה בעל ידע ניסיון קודם בתחום כשכיר או כמנהל, שיהיה בעל חוש עסקי ובעל יכול קבלת החלטות. וכן, להיעזר ביועצים מומחים לנושא. כל אלו נחוצים לטובת ניהול מוצלח המניב הצלחה כלכלית.

הניסיון והידע מהעבר מלמדים כי סניף של זכיין המנוהל היטב מעניק רווחים לבעלים, כמו גם לרשת. כך, יכולה רכישת זיכיון להקנות חוזה ארוך טווח שעשוי לצמוח לסניפים נוספים. סניף מצליח תמיד ניתן להעביר הלאה תמורת סכום נאה, שלעיתים, יהיה גבוה מהסכום ששולם עבורו. עבור אנשי עסקים כניסה לזיכיון מועדפת בגלל המעטפת התומכת שמתקבלת, וגם כי ניתן למכור מוצר שיש לו ביקוש כבר בראשית הדרך. יותר מכך, סניפי רשת בעלת מוניטין ממוקמים במקומות אסטרטגים והומי קהל. הנהלות קניונים מעדיפים אותם על פירמות אחרות בגלל שהם משמשים חנויות עוגן. כך, שכל זכיין יכול ליהנות גם מלקוחות מזדמנים הנוספים על אלו הקבועים.

הסדנאות שלנו