תהליך פתיחת עסק עצמאי

עסק חדש מפיח תקווה רבה בעיני המייסד ועשוי ליצור לו רווחים נאים בעתיד. המשמעות עבורו יכולה להיות מרחיקת לכת, שכן, היא עשויה לתרום גם להגשמה עצמית, למעמד בחברה ובמשפחה, לביטחון אישי וכלכלי ועוד. על מנת שכל זה יתגשם יש צורך להיערך בהתאם ולהקים אותו מתוך מחשבה נכונה. בזהירות ותוך כדי שמירה על כללי ברזל הכרחיים. תמיד ניתן לזכור כי יש אפשרות להיעזר ביועץ עסקי המתמחה בהקמת עסק, בייעוץ נכון ובליווי צמוד. לא משנה איזה עסק אתם מעוניים להקים, עסק חדש, רכישת זכיינות בתי קפה, זכיינות אופנה, רצוי להיעזר במשהו שילווה אתכם בתהליך.

השלב הראשון בהקמה הוא שלב האפיון. היזם חייב לדעת איך ייראה העסק שלו. איזה מוצר או שירות יימכר? מי קהל היעד? איפה הוא ימוקם? מהם הדברים בהם יש להשקיע? מהיכן יילקחו כספי ההשקעה, האם ממקורות עצמיים, מהלוואות בני משפחה או מבנקים? כל אלו ושאלות אחרות חייבות להיבדק ויש צורך לקבל עליהן תשובות ברורות.

הזדמנות עסקית

השלב הבא הוא עריכת תכנית עסקית הכוללת תכנון פיננסי וכלכלי. הדבר נועד לתת ליזם מושג על המתווה הצפוי לו. התוכניות תספקנה הערכות לגבי העלויות הצפויות בגין ההשקעה בתשתית, הפרסום, רכישת הציוד וכדומה. וכן, הערכות נוספות על תזרים המזומנים הצפוי, ההכנסות הכספיות והרווחים. יש צורך לקבל החלטה לגבי הישות העסקית הנדרשת. ניתן להקים חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור. לכל ישות יש את היתרונות והחסרונות שלה והיא נבחרת על פי המחזורים הצפויים, הצרכים, טעמו של המייסד ועוד,

בסיום התהליך, ובמידה ומדובר על חברה בע"מ או בעוסק מורשה, פותחים חשבון בבנק. אין לדלג על אף שלב מאחר ועלולים להיווצר קשיים אל מול הרשויות, עלולים לקבל החלטות שיסיטו את העסק מהמסלול הנכון, אשר יגרמו להפסדים כספיים ונזקים אחרים. יועץ עסקי יכין תכנית עסקית המתאימה לסוג העסק, ייצג מול הרשויות ויסייע בנושאים אחרים.

הסדנאות שלנו