תיווך עסקים למכירה

אנשים רבים מבקשים לרכוש עסק אחר או למכור עסק שבבעלותם. אחד הדרכים המקובלות לעשות זאת היא באמצעות תיווך עסקים. לעסקי תיווך שונים וביניהם תיווך עסקי יש אתרים אשר מפרסמים את העסקים המוצעים למכירה. בכל אתר כזה יש קטגוריות ותחומים שונים דוגמת: מזון, הלבשה והנעלה, שירותים, מסחר ועוד. יש חלוקה לאזורים, ולעיתים, גם מוסיפים תמונות, מציינים מחיר מבוקש ופרטים נוספים. כל הפניות ההדדיות הראשונות נעשות, לרוב, דרך המתווך הגוזר מכל עסקה את עמלת התיווך. אם אתם מחפשים עסקים למכירה במרכז, תיווך עסקים יכול לעזור לכם.

רכישה באמצעות תיווך עסקים עשויה להיות כדאית מאוד. יש חיסכון בזמן חיפוש, המידע הנמסר הינו ממוקד, יש פרטים ראשוניים גלויים, ובנוסף לכל אלו, יש מתווך, שהוא איש עסקים בעצמו, היכול לגשר בין שני הצדדים ולעודד אותם להגיע להסכמות שיביאו, בסופו של דבר, לעריכת ההסכם. תיווך רציני מצויד גם בתשתית מתאימה היכולה לסייע לכל אחד מהצדדים. הוא יכול לספק מומחים בתחום דוגמת: רואי חשבון, עורכי דין, ויועצים כלכליים בעלי ידע וניסיון. מעוניינים במכירת עסקים? רוצים לרכוש עסק? פנו עוד היום לקובי לקבלת עזרה וייעוץ.

כל רכישה אמורה להתבצע על ידי בדיקות מתאימות שהחשובות בהן הן, כמובן, הכלכליות. יש לבדוק  דו"חות כספיים המספקים מידע על מחזורי כספים, הכנסות והוצאות, רווח גולמי ורווח סופי, וכן, פרטים על תזרימי מזומנים, חובות והתחייבויות ועוד. בנוסף, יש לבדוק פרמטרים שונים דוגמת: לקוחות וספקים, ידע ארגוני, הון אנושי ואחרים נוספים חשובים היכולים להאיר נקודות שונות. כמו כן, יש לוודא שלא עומדות תביעות כנגד העסק ועוד. כמובן, שמומלץ לקבל אותו נקי מחובות.

לאנשים העושים צעדים ראשונים בתחום כדאי להיכנס לתחום מבוקש ובעל פוטנציאל שבו הם מבינים ואשר יש להם בו ניסיון קודם כשכירים או כמנהלים.  כמובן, שיש להתייעץ עם מומחים היכולים לבדוק את הדו"חות, להכין את ההסכם וללוות בכל התהליך.

 

הסדנאות שלנו