תיווך עסקים

אנשים אשר רוצים להיכנס לעולם העסקים או אשר רוצים להתרחב בו יכולים לעשות זאת במספר דרכים. אחת המקובלות והידועות היא מציאת עסק לרכישה באמצעות תיווך עסקים. גם אנשים המבקשים למכור את העסק שלהם או חלק מפעילותו יכולים להיעזר בתיווך עסקי להגשמת רצונם. לתיווך כזה יש יתרון רב מאחר והוא מקבץ תחת כנפיו שפע של הצעות בתחומים שונים ומגוונים. ההיצע הרב הינו מכל אזורי הארץ, ומטבע הדברים, רבים ממנו הינם באזורים מרובי אוכלוסיה ופעילות עסקית כמו: גוש דן, ירושלים, באר שבע וחיפה.

פרסום של עסק למכירה יכול להיות תמציתי הכולל פרטים בסיסיים או מקיף יותר הכולל פירוט רחב יותר עם מחיר נדרש. כמובן, שהקשר הראשון עם הסוכנות יהיה לקבלת פרטים שונים שאינם מופיעים במודעה. לאחר מכן, ולאחר הסדרת הנושאים הטכניים והכספיים ייווצר קשר בין המוכר והקונה הפוטנציאלי להמשך משא ומתן. המוכר מצידו ינסה ככל יכולתו להאיר את הנקודות החיוביות בעסק הנמכר על ידו. לשם כך, הוא חייב להצטייד במסמכים כלכליים ואחרים המספקים מידע על מצבו הכלכלי. דו"ח רווח והפסד למספר שנים אחורה נדרש ביותר. אם אתם מחפשים רעיונות לפתיחת עסק קטן ומעוניינים בעסק זכיינות למכירה כדאי להיעזר בליווי עסקי לצורך כך.

הרוכש מצידו חייב לבדוק לעומק את העסק ואת בעליו. בדיקה כזאת נקראת בדיקת נאותות וכוללת את כל הפרטים הנדרשים לשם הכרת מצב העסק. חובת הזהירות על הרוכש גדולה מאחר והוא זה המשקיע את הכסף ורוצה בהצלחתו.  מקובל במקרים כאלו לבקש ולקבל ליווי שוטף של המוכר בתקופה  הראשונה שלאחר העברת הבעלות על העסק. לעיתים, תהיה הבקשה לבקר בעסק תקופה מסוימת טרם ההחלטה כדי לבחון אותו מבפנים. יש צורך להיעזר ביועצים כלכליים, רואי חשבון ועורכי דין לקבלת ייעוץ ולעריכת ההסכמים.  מומלץ לחפש עסקים במשרדי תיווך בעלי מוניטין. אצלם יש מבחר רחב ממנו ניתן להתרשם.

 

הסדנאות שלנו