איך לדעת איזה עסק לפתוח

הרצון להקים עסק מהיסוד קיים אצל רבים. חלקם הגדול איננו מנוסה בפעילות עסקית ועושה את צעדיו הראשונים בתחום. לגביהם אבל גם לגבי אחרים ניתן לשאול מספר שאלות שאחת החשובות בהן היא: איך לדעת איזה עסק לפתוח? התשובה לכך מורכבת מאחר היא תלויה בגורמים שונים ובהם אישיות המייסד, טעמו, צרכיו, רצונותיו, יכולותיו הכספיות ועוד.   יש חשיבות רבה לפתיחת עסק בתחום שהינו מוכר ליזם ואשר פעל בו כמנהל, כשכיר, או תחום שלמד במוסד לימודים מוכר כולל התנסות מעשית. בנוסף, רצוי תחום המעניין אותו ואהוב עליו. כאשר מתכננים הקמת עסק עצמאי כדאי להתעסק בתחום שאנחנו אוהבים ומעניין אותנו.

חשוב לציין, כי יש צורך בכישורים מתאימים לניהול, בחוש עסקי מפותח ועוד. על מנת להצליח יש לנהל את פתיחת העסק עם תכנון מסודר וביצוע נכון הכולל שלושה שלבים חשובים. הראשון הוא אפיון העסק, השני – הכנת תכנית עסקית והשלישי –  הגדרת היקפו וקביעת הישות המתאימה לתפעולו, וכן, רישומו ברשויות המתאימות (מס הכנסה, ביטוח לאומי, מע"מ). חשיבותם של כל אלה היא רבה מאוד והיא המפתח להצלחת העסק. כישלון עסקי עבור רבים פירושו הפסד כספים בזבוז זמן ומפח נפש. ההשלכות עלולות להיות ויתור לטווח ארוך על שאיפות לעצמאות כלכלית ורווחה אישית.

אדם ששאיפותיו מוגבלות יכול לפתוח עסק עצמאי קטן. שירותים לבית דוגמת חשמל, אינסטלציה, מיזוג אוויר וכדומה מתאימים מאוד. גם בעלי מקצועות חופשיים המתמחים מקצועית בתחומם ישמחו לפתוח  משרד ולתת שירותים לאוכלוסיות שונות. לעומתם, יש אנשים בעלי חזון אשר חושבים בגדול והם ירצו להקים מפעל ייצור, חברות הזנק, קרנות הון סיכון, חברות בניה ועסקים נוספים העשויים לצמוח למימדי ענק. כך למשל חברה להתקנת מערכות סולאריות יכולה להרחיב את העסק באמצעות מכירת זכיינויות בתחום האנרגיה המתחדשת. רבים מעוניינים להקים עסק קטן בבית ולקיים פעילות קטנה סביבו. מומלץ לקבל ייעוץ מיועצים עסקיים וממומחים המבינים בתחום היכולים לסייע רבות.

הסדנאות שלנו