הזדמנויות עסקיות בישראל

ישראל הינה מדינה בעלת כלכלה מודרנית ואנשי עסקים רבים עושים בה חיל. למעשה, קיימים תחומים רבים שבם הטכנולוגיה הישראלית מובילה ורבים הם בתחום ההייטק לסוגיו, הסייבר, הרפואה, החקלאות ועוד. תאגידים בינלאומיים רבים מחפשים הזדמנויות עסקיות בישראל ופותחים סניפים או רוכשים חברות בתחום המעניין אותם. מציאת הזדמנויות עסקיות היא דרך טובה להרחיב עסקים קיימים אבל גם דרך טובה ליזם בראשית דרכו להיכנס לתחום העסקי ולנסות להצליח בו. ניתן למצוא גם הזדמנות עסקית ללא השקעה גבוהה.

מומלץ לכל יזם מתחיל להיכנס לתחום מבוקש בשוק המעניין אותו וכזה שיש לו בו ניסיון קודם כשכיר, כמנהל וכדומה. יש צורך לחפש את העסק המתאים ביותר ולבדוק עליו היטב. בין היתר, צריך לבצע בדיקת נאותות שמספקת מידע ומבט כולל על מצבו הפיננסי והכלכלי של העסק. יש לקבל דו"חות כספיים מבוקרים על ידי רואי חשבון. מתוכם ניתן ללמוד על המחזורים העסקיים, תזרים המזומנים, חובות והתחייבויות קיימות וכדומה. בנוסף, יש לבדוק רשימת לקוחות וספקים, מידע על הידע הארגוני בעסק, לבדוק נכונות של המוכר ללוות את הרוכש תקופת מה ועוד.

בדיקה כזאת  עשויה לספק הערכה טובה למחירו של העסק. לאחר סיום הבדיקה מגיעים לשלב הסופי והוא ההתמקחות ובמידה ומגיעים להבנות יש לערוך הסכם שבו מכניסים את כל האלמנטים המוסכמים ואת התנאים. הזדמנות עסקית יכולה להגיע בצורת ישות עסקית דוגמת עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. ניתן לנהל ולפתח עסק כזה והגדיל את הפעילות שלו. רכישת עסק במחיר טוב בתחום שאמור לפרוח היא סוג של הזדמנות עסקית. על מנת שזה יקרה יש צורך לתכנן היטב את הרכישה ומומלץ להיעזר במומחים. יועצים כלכליים, רואי חשבון ועורכי דין בעלי מוניטין בתחום יכולים לייעץ, לבדוק דו"חות, לייצג בהסכם ובאופן כללי, ללוות את הרוכש.

 

הסדנאות שלנו