הזדמנויות עסקיות עסקים למכירה

אחת הדרכים הטובות להיכנס לעולם העסקים היא באמצעות רכישת עסק פעיל. עסקים למכירה מוצעים כל העת באתרי אינטרנט של לוחות מכירה העוסקים בתחום. מתעניינים בהם, כאמור, יזמים חדשים או אנשי עסקים פעילים המעוניינים לגוון עסקיהם, למצוא עסקים משיקים לעסקים קיימים שלהם, לרכוש מתחרים ועוד. לא אחת, מוצאים מביני עניין הזדמנויות עסקיות אשר קורצות להם. הזדמנות עסקית מוגדרת כעסק טוב הנמכר בשווי נמוך, יחסית, לערכו העכשווי או לפוטנציאל המצוי בו. אם אתם מחפשי הזדמנויות עסקיות ישראל, כדאי להיעזר באנשים שעובדים בתחום כבר שנים רבות כמו למשל קובי לופו.

אין זה משנה איזה סוג עסק מבקשים לרכוש, כי תמיד יש לבצע את הבדיקות הנדרשות כדי לוודא שהרכישה היא אכן מוצלחת. את המידע ניתן לקבל באמצעות בדיקת נאותות הכוללת דו"חות מבוקרים של רואי חשבון. על פיהם ניתן לראות תזרים מזומנים, מחזורי כספים, הכנסות והוצאות, רווחים או הפסדים ועוד. בנוסף לבדיקות הפיננסיות, יש צורך לבדוק פרטים ואלמנטים נוספים דוגמת רשימת לקוחות וספקים, ידע ארגוני קיים, הון אנושי וכדומה. כן, יש לוודא שאין תביעות עומדות ותלויות כנגד העסק מאחר והן עלולות להיות רציניות ומשפיעות ועוד. הכול נועד לקבל מצג אמיתי ועל מנת שהכניסה אליו תהיה חלקה ככל האפשר.

מומלץ לכל יזם להיכנס לתחום שבו הוא מבין ואשר יש לו בו ניסיון מוקדם כשכיר או כמנהל. בנוסף, כדאי שיהיה בעל חוש עסקי ובעל יכולת ניהול. לאדם העושה צעדיו בתחום בפעם הראשונה  כדאי לדרוש ליווי של המוכר בעסק בתקופה הראשונה שלאחר הרכישה. ליווי כזה נדרש מאוד על מנת שהוא ילמד להכיר את כל הפעילות לעומק. כמובן, שמומלץ להיעזר במומחים היכולים לייעץ בעת כל התהליך. יועצים עסקיים, רואי חשבון ועורכי דין כלכליים יכולים לבדוק דו"חות ולנתח אותם, להכין הסכמים ובאופן כללי, ללוות כל איש עסקים ככל הנדרש.

הסדנאות שלנו