הקמת עסק חדש

אנשים מבקשים להקים עסק חדש בנסיבות שונות ומסיבות השמורות עימהם. רבים עושים זאת, בראש וראשונה, לצורך פרנסה. אחרים מבקשים להפסיק לעבוד כשכירים ולנסות מזלם בדרך עצמאית וכן הלאה. אין זה משנה מהי הסיבה לכך, כי בכל מקרה, יש צורך לתכנן ולבצע את ההקמה בדרך מסודרת. צריך להקדים ולומר, כי יש צורך להיות מצויד בתכונות מולדות אשר מכשירות את האדם להקים עסק ולפתח אותו. אחרת הסיכוי לכישלון הוא ברור, עלול לפגוע בכיס ולגרום לעגמת נפש רבה.

קיימים מספר שלבים הכרחיים והראשון בהם הוא אפיון. שאלות שחייבות להיות מוצפות הן: מה התחום בו רוצים לעסוק? מיהו קהל היעד אליו מכוונים? איזה מוצר או שירות מבקשים לשווק? היכן יהיה בסיס העסק, בבית או במקום אחר? איזה ציוד וחומרי גלם יש לרכוש ומה עלותם? האם יש הון ראשוני וכספים נוספים המשמשים כרזרבה ואין מגייסים כסף חסר? איזה שם יינתן? ועוד. השלב הבא הוא הכנת תכנית עסקית הכוללת מתווה ראשוני המכיל תכנון פיננסי וכלכלי, הערכת העלויות השונות, וכן, התקבולים והרווחים הצפויים. בנוסף להקמת עסק, יש אפשרות גם לפתיחת עסק קטן בתחום הזכיינות על ידי קניית זיכיון.

השלב הבא הוא הגדרת סוג העסק, היקפו ורישומו. קיימות 3 ישויות בישראל. ניתן לרשום אותו כחברה, להקים עוסק מורשה או עוסק פטור. לכל אחת יש את היתרונות שהיא מביאה וההחלטה צריכה להיעשות בהתאם לצרכי מקים העסק, להיקפו ועוד. בשלב הבא יש לרשום את העסק ברשויות השונות וביניהן: מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. במרבית המקרים, יש צורך לפתוח חשבון חדש ונפרד. מומלץ להיעזר ביועץ עסקי המתמחה בייעוץ לפתיחת עסק ובייעוץ עסקי כללי אחר. עסק חדש מהווה שינוי חשוב בחיים ואפילו קפיצת מדרגה עבור רבים. כדאי לעשותו היטב כדי להימנע מכישלון מיותר בדרך להגשמה עצמית ולהצלחה כלכלית.

 

הסדנאות שלנו