הקמת עסק מזון

עסקי מזון נחשבים לעסקים מורכבים מאוד. מצד אחד, למזון תמיד יהיה ביקוש אבל, מאידך, מתח הרווחים בתחום הוא, לרוב, נמוך. יש עוד מאפיינים נוספים לאלו החשובים והמובילים ואשר צריך להכירם לעומק לפני שמקימים עסק בתחום. משום כך, כל הקמת עסק מזון אמורה להתבצע בשלבים ולאחר שנבדקים פרמטרים שונים חיוניים. בכל מקרה אחר, הסיכונים עלולים להיות גבוהים וטעויות קשות עלולות לגרום לנזקים כספיים, לבזבוז זמן ולעוגמת נפש מרובה. מומלץ מאוד בכל פתיחת עסק כזה להיעזר ביועץ עסקי המתמחה בתחום.

לפני כל הקמת עסק, ובוודאי בתחום המזון, יש להקפיד על מספר שלבים שחובה לעשותם אחד אחרי השני. ראשית יש לאפיין את סוג העסק. איזה סוג מזון מוכרים? האם מדובר בחנות קטנה? האם חברת שיווק או מייצרת? האם מסעדה או בית קפה? מי קהל היעד? איפה ימוקם העסק? איזה השקעה ראשונית יש לבצע? מניין יגיעו הכספים להשקעה? ועוד כהנה וכהנה. אולי בכלל אתם בעניין של רכישת זכיינות מזון מהיר?

איך פותחים עסק

לאחר מכן, יש להכין תכנית עסקית שתתווה את התהליך ותכלול תכנית פיננסית וכלכלית. בתכניות יציגו  הערכות לגבי סכומי ההשקעות הנדרשות עקב הקמת תשתית, פרסום, רכישת ציוד וחומרי גלם ועוד. בנוסף, הערכות נוספות לגבי תזרים המזומנים הצפוי, ההכנסות, הרווחים ועוד. כל אלו ביחד יספקו ליזם מושג על המיזם החדש. בשלב הבא יש להגדיר את הישות לעסק. האם חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור? ההחלטה על כך נגזרת ממחזורי מכירות, מצרכי העסק, מאופיו וטעמו של הבעלים.

יש צורך לרשום את העסק ברשויות מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. במקרה של חברה בע"מ או עוסק מורשה יש לפתוח חשבון בנק חדש המשרת אותם בלבד. יועץ עסקי יכול לייעץ, להכין תכנית עסקית ולסייע בנושאים נוספים נדרשים.  במידה ואתם מעוניינים בקניית זיכיון, יש לשים לב להסכם זיכיון שעליו אתם חותמים, מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום הזכיינות לפני.

 

הסדנאות שלנו