זיכיון לתחנת דלק

רכישת זיכיון לתחנת דלק היא נושא סבוך ומורכב, ויחד עם זאת טומן בחובו פוטנציאל אדיר עם הזדמנות עסקית להצלחה כלכלית. בתחום זה אין ספק שמאוד לא מומלץ לבצע את התהליך לבד ולהיעזר אך ורק באנשי מקצוע מהתחום. הנה כמה נקודות שחשוב לדעת ולקחת בחשבון במידה והחלטתם לרכוש זיכיון מסוג זה.

  1. בחירת חברת הדלק – עליכם יהיה לבחור את חברת הדלק המתאימה לכם ביותר מבחינת השרות והניהול שלה.
  2. בדיקת נפח הפעילות של כל חברה – לכל חברת דלק קיים קהל לקוחות משלה. מומלץ לערוך בירור מקדים לגבי נושא זה בכדי לבחון מיהם מתחרים החזקים בשוק.
  3. רכישה מזכיין דלק קיים – במידה והוצע לכם לרכוש סניף מזכיין קיים, מומלץ לברר היטב מדוע אותו יזם מוכר את הזיכיון שלו. יתכן שאתם עושים את עסקת חייכם, אך מהצד השני יתכן ומדובר בעסק כושל.
  4. למדו את תהליך רכישת הזיכיון – פנו אל חברה המעניקה שירות ייעוץ וליווי עסקי ובצעו את התהליך ביחד עם אנשי מקצוע בנוסף לייעוץ העסקי חברות אלו יעמידו לרשותכם גם ליווי משפטי. היזהרו מחברות תיווך אשר לעיתים זורעות חול בעיניהם של היזמים. בפתיחת סניף באמצעות זיכיון לתחנת דלק, חשוב להבין שאת כל המוצרים והדלקים יהיה עליכם לרכוש באמצעות החברה שהעניקה לכם את הזיכיון, לא תהייה לכם אפשרות להתקשר עם ספקים אחרים. אנשים לא יודעים ברגע איך להיות זכיין טוב, צריך להעזר בחברות שמבינות עניין ויכולות לעזור.
  5. בחירת מיקום אסטרטגי – בחירת מיקום היא אחת ההחלטות הקריטיות עבור כל עסק, ועבור תחנות דלק בפרט. חשוב לבחור מיקום עם תנועה ערה של לקוחות. כמובן שבחירת המיקום תשפיע על הוצאות השכירות שלכם, אך יש לכך סיבה, הדבר מצבעי על כך שמדובר במיקום בעל פוטנציאל עסקי ורווחי גדול.
  6. גיוס הון התחלתי – אין ספק שדרוש הון התחלתי משמעותי. זוהי אינה רכישה המתאימה ליזמים קטנים.

 

הסדנאות שלנו