זכיינות מומלצת

עבור אנשי עסקים רבים זכיינות היא דרך טובה מאוד לעשיית עסקים. אנשי עסקים אלו אינם נרתעים מקשר עסקי מול רשת דומיננטית ורואים בברכה את העובדה שהם מקבלים רשות למכור מוצר או שירות בעל מיתוג. לדעתם, יש לכך יתרונות רבים וסיכונים מופחתים ביחס להקמת עסק חדש שאיננו מוכר. המכירות הן אלו שמספקות רווחים והן תגענה מלקוחות קבועים ומושבעים של הרשת. אם מוסיפים לכך את העובדה שסניפים של רשת ממותגת מוקמים בקניונים מובילים וברחובות ראשיים וכדומה, הרי שיש קהל לקוחות מזדמן פוטנציאלי נוסף. קניית זיכיון חוסכת המון שלבים שמותג צריך לעבור ומאפשרת לזכיין לקבל כבר מותג מוכר עם קהל לקוחות.

זכיינות מומלצת יכולה להיות בתחומים שונים וביניהם: זכיינות בתי קפה, מסעדות, קוסמטיקה ויופי, הנעלה, הלבשה, מוצרי צריכה ועוד. שיטת הזכיינות עובדת כך: הרשת מאפשרת לזכיין למכור ממוצריה בתמורה לקבלת כספים  ובתנאי שהוא פועל על פי האסטרטגיה שלה. הכספים המשולמים לה נחלקים לחד פעמיים שאינם מוחזרים והם תמורת קבלת הזיכיון. כספים אחרים הם חודשיים ונקבעים על פי אחוזי המכירות החודשיים. כספים אחרים חודשיים הם קבועים ומשולמים עבור פרסום, ליווי עסקי וכדומה. היזם הוא אשר משקיע את ההשקעה הראשונית להקמת העסק.

הרשת מעניקה הדרכה ומטריה עסקית ליזם. הוא יכול להשתלם באחת מהחנויות המובילות בה. הוא חייב לעבוד על פי הנחיותיה ואף לרכוש את המוצרים ממנה. במסעדה, למשל, התפריט יהיה זהה לזה הנהוג בכל הרשת, אם כי,  ניתן לבצע התאמות הכרחיות לסניף עצמו.  הניסיון מלמד, כי זכיינות מומלצת של רשת בעלת שם מצליחה המנוהלת נכון יכולה להניב רווחים נאים. ייעוץ עסקי של מומחה לתחום יכול לסייע בעת המשא ומתן על קבלת הזיכיון, בעת פתיחת העסק וגם בעת ניהולו השוטף. תכניות עסקיות מפורטות, עריכת הסכמים המתחשבים בשני הצדדים ופעילויות נוספות יבטיחו הצלחת העסק לאורך זמן.

הסדנאות שלנו