יועץ עסקי

פתיחת עסק חדש וניהולו הם עניין מורכב מאוד ויש צורך להתמודד עם שפע של מטלות ומשימות. הקמת עסק יש לעשות בצורה מסודרת תוך כדי חשיבה על נושאים שונים. קיימים מספר שלבים הכרחיים. יש צורך לאפיין אותו ולהגדיר את פעילותו, להכין תכנית עסקית, להחליט אם להקים חברה בע"מ או להסתפק בעוסק פטור או עוסק מורשה. יש לרשום אותו אצל הרשויות המתאימות וביניהם: מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. במקרים של הקמת חברה או עוסק פטור יש צורך לפתוח חשבון עסקי וכדומה.

כל הנושאים הללו הם כבדי משקל ויש צורך לחשוב עליהם היטב, לתכננם ולבצעם כהלכה. יועץ עסקי הינו מומחה בתחום. הוא יסביר לכם על פתיחת עסק חדש, ובמידה ותתעניינו בזכיינות אז מהי זכיינות ומה היא דורשת.  הוא יכול לייעץ לכל לקוח, ובנוסף, להכין עבורו תכנית עסקית מסודרת אשר חשיבותה עצומה. תכנית כזו תתווה למעשה את הדרך עבור הלקוח. היא כוללת תכנון כלכלי ופיננסי, מתייחסת לנושאים כמו: עלויות צפויות נדרשות בגין הקמת העסק, שיפוץ משרד או חנות בהתאם, רכישת ציוד, עלויות פרסום וכדומה. בנוסף, הערכת מחזורי מכירות צפויים והרווחים הנגזרים מהם ועוד.

יועץ יכול לבצע את כל המטלות הטכניות הקשורות בעדכון הרשויות, יכול להמליץ על מנהלי ורואי חשבון, עורכי דין ועוד.  לאחר שהעסק מתחיל לעבוד יש צורך להתמודד עם בעיות שוטפות. נושאים חשובים הם: תמחור המוצרים, עריכת הסכמים מול ספקים ולקוחות גדולים, התמודדות במכרזים, מתן הצעות מחיר ועוד. כל הנושאים הללו קריטיים במיוחד כאשר העסק פועל בשוק תחרותי מאוד. יש תקופות שבהם יש צורך להצטמצם ולדחוף בשיווק ויש תקופות בהם יש שפע של לקוחות וצריך לייעל את המערכת על מנת לעמוד בקצב העבודה והביקוש. מומלץ לשכור שירותי יועץ עסקי היכול לספק עצות מועילות אשר תשדרגנה את העסק ותייצב אותו מאוד.

הסדנאות שלנו