כמה עולה לפתוח עסק

פתיחת עסק חדש כרוכה בהשקה כספית לצורך הקמתו ותפעולו. בנוסף להוצאות הכספיות הברורות לכולם כגון, הוצאות שכר עבור השכרת מקום ורכישת ציוד ומלאים, קיימות הוצאות נוספות שחשוב לקחת בחשבון כאשר מבצעים חישוב של סך הוצאות ההקמה. למעשה כאשר מחשבים כמה עולה לפתוח עסק, יש להבין שהעלויות מתחלקות בצורה גסה לשני חלקים עליהם נפרט באופן כללי. רוב האנשים לא יודעים איך לפתוח עסק וזקוקים לייעוץ.

איך פותחים עסק

 

חישוב עלויות פתיחת עסק חדש

 השלב הראשון בדרך לפתיחת כל עסק הוא שלב ההקמה. בשלב זה קובע היזם כיצד ירצה שהעסק החדש יראה ומה תהייה מהותו. שלב זה יהיה כרוך בראש ובראשונה בהוצאות עבור ייעוץ עסקי משפטי, הרי שהן חלק בלתי נפרד מהקמתו של עסק רציני ועלויות רישום במשרדים הממשלתיים. קיימות עלויות ייעוץ נוספות שיש לקחת בחשבון כגון, מעצבי פנים, יועצי כיבוי אש ונגישות, אנשי מקצוע ועוד. חשוב לציין ששכירת שירותי ייעוץ היא הוצאה אשר יכולה לחסוך הוצאות מיותרות גדולות בעתיד.

בנוסף לכך יש לחשב עלויות של קניית ציוד למקום, שכר לעובדים וקניית מלאים (בסוגי עסקים מסוימים) . כמו כן יש להשאיר מרחב נשימה להוצאות בלתי צפויות שתמיד מפתיעות אותנו. אם זה עסק זכיינות תצטרכו לבדוק כמה עולה זכיינות לפי המותג שבחרתם.

השלב השני לאחר השלב הראשון הכרוך בהוצאות עבור הקמת העסק יש לקחת בחשבון תשלומי אגרות לעירייה בה העסק מתקיים. קיימות מספר אגרות שכל עסק מחויב להעביר לעירייה כגון: תשלומי ארנונה, אגרה לצורך פתיחת עסק, לעיתים יש לשלם אגרה נוספת במידה ושכרתם מקום והיה עליכם לבצע תהליך לצורך שינוי הייעוד שלו, תהליך זה נקרא שימוש חורג. במקרים בהם מדובר על עסק אשר פועל גם בשעות הלילה, יש להעביר תשלום נוסף עבור פעילות זו. תשלום זה נקרא היתר לילה. מעבר לתשלומי האגרה יש לקחת בחשבון תשלומי הוצאות שוטפות.

 

 

 

הסדנאות שלנו