מכירת עסקים קטנים

אנשים רבים העושים צעדיהם הראשונים בתחום העסקי חוששים, מטבע הדברים, להיכנס להרפתקה עסקית גדולה ורחבת מימדים. הם ירצו להתחיל בקטן, ואין כמו עסק צנוע היכול להתאים לצרכיהם.  מכירת עסקים קטנים יכולה להתחיל, איפה, במודעה אליה נחשף מתעניין בתחום. בשלב הראשון הוא ירים טלפון כדי להתעניין ולקבל מושג ראשוני על העסק המיועד למכירה. צריך להקדים ולומר, כי יש צורך להיכנס לתחום אותו מכירים ו/או אוהבים, אחרת יש סיכוי רב להיכשל. הכרות קודמת יכולה להגיע ממקום של לימוד או מהתנסות קודמת כשכיר, כמנהל וכיוצא בזה. ישנם לא מעט עסקים פעילים למכירה שמוצעים על ידי הבעלים שלהם.

אנשי עסקים המוכרים עסקיהם צריכים להתכונן לכך היטב. הם חייבים להיות מצוידים בכל המסמכים אשר בוודאי יידרשו להציג. ובין היתר,  מסמכי רישום העסק, דו"חות של הרשויות השונות ובהם מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי ועוד. בנוסף, דו"חות רווח והפסד, רשימת לקוחות וספקים, וגורמים אחרים עימם קשור העסק. כל אלו נועדו להסיר ספק לגבי איכות העסק ותורמים להערכת שוויו הריאלי והמחיר הנדרש עבורו. מחיר העסק נקבע על פי אלמנטים שונים שאת ערכם ניתן לקבוע על פי נתונים מדויקים או הערכה. אם יש לכם עסק זכיינות שאתם מעוניינים למכור עליכם לבדוק לפני את החוזה זכיינות שבידיכם.

המבנה בו הוא ממוקם העסק  ניתן להערכה. כמו כן, ניתן לקבוע את ערך הציוד והמלאי וכיוצא בזה. לעומת זאת, יש לכל עסק גם מוניטין שאותו ניתן רק להעריך. כמות לקוחות, רשימת הזמנות קיימת, חוזים עתידיים ועוד הם נתונים חשובים המשפיעים על קביעת ערך המוניטין. כמו כן, התחום בו פועל העסק חשוב. האם הוא יתקדם או יקפא על שמריו. האם ניתן להגדיל לקוחות ובאיזה מאמץ. לאחר בחינת הדדית של הנתונים הללו וכאשר יש הסכמה, עסקת המכירה תוכל לצאת לדרך. מומלץ להיעזר ביועצים עסקיים וכלכליים אשר יש להם ניסיון מוכח וידע מקיף בנושא. הם יכולים לסייע לכל צד לעסקה.

הסדנאות שלנו