פתיחת עסק חדש

עסק חדש מסמל שינוי בחיים ותקווה לעתיד. יש חששות מוצדקים בהקמתו בגלל ההשקעה הכספית והמחויבות הנדרשת ובשל סיבות נוספות, אבל עסק שהופך להיות מצליח מזכה את בעליו ומשפחתו בפרנסה טובה ומובטחת, במעמד בחברה, בביטחון אישי גובר הולך ובסיכוי להתקדם בחיים תוך כדי הגשמה עצמית. כך, שהרבה מונח על כף המאזניים וכדאי להקימו עם מחשבה נכונה, תכנון מסודר ובשלבים נדרשים. צריך לזכור, כי תמיד רצוי ומומלץ להיעזר ביועץ עסקי המומחה בתחום. פתיחת חנות זכיינים בתחום רווחי יכולה להיות הצלחה גדולה עבור הזכיין הרוכש.

קיימים שלבים הכרחיים לפני ובעת פתיחת עסק חדש והראשון בהם הוא אפיונו. יש צורך להכיר את תחום העיסוק ולהגדירו. מה מוכרים או איזה שירות נותנים? מי קהל היעד? היכן ימוקם? איזה השקעה נדרשת ואיזה ציוד יש לרכוש? מאיפה יגיעו הכספים הנדרשים, האם מימון עצמי או הלוואות? ושאלות נוספות שהתשובות עליהן חייבות להיות ברורות. לאחר מכן יש להכין תכנית עסקית שתכלול תכנון פיננסי וכלכלי. במסגרתה יש להעריך את גודל ההשקעה בפרסום, בתשתית, ברכישת ציוד וחומרי גלם. בנוסף, הערכות לגבי צפי תזרים המזומנים, ההכנסות והרווחים.

יש צורך להחליט על ישות העסק וכאן ניתן לבחור בין חברה בע"מ, עוסק מורשה ועוסק פטור ועם אתם מעוניינים בקניית זכיינות אז אתם כפופים להחלטת הרשת, כמו למשל בזיכיון קופיקס. לכל אחת מהן יש יתרונות חסרונות והבחירה נעשית על פי גודל מחזורי המכירות, הצרכים, הרצונות של בעלי העסק ועוד. יש צורך לרשום את הישות  ולפתוח תיקים במס הכנסה, במע"מ ובביטוח לאומי. במקרה ומדובר על חברה בע"מ או עוסק מורשה יש צורך לפתוח חשבון בנק מתאים. דילוג על שלב כלשהוא יכול לסבך את העניינים, לגרום להתנגשות מול פקידי הרשויות ולגרום לתקלות בניהול העסק. יועץ עסקי יכול לסייע לדלג על מהמורות, לתת הכוונה נכונה, לייעץ על התחום המתאים ליזם, להכין תכנית עסקית וללוות את העסק הלאה.

הסדנאות שלנו