פתיחת עסק עצמאי

פתיחת עסק עצמאי הינו תהליך מורכב הכרוך בהשקעה רבה של זמן ומשאבים. כמובן שזהו מהלך אשר עומדים בצדו לא מעט סיכונים. ההבדל בין פתיחת עסק מצליח לעסק כושל, טמון בדרך בה מבצע היזם את שלבי ההקמה. ככל ששלב ההקמה יעשה באופן מקצועי ומחושב תוך ביצוע מחקר מעמיק, כך יגדל הסיכוי להקמת עסק מצליח שישרוד לאורך זמן.

אחת השיטות הטובות ביותר להגדרת שלבי התהליך של פתיחת עסק עצמאי, היא באמצעות פנייה לשירותיו של מלווה עסקי. הדבר נכון גם לגבי יזמים בעלי יכולות מופלאות. בעזרת ליווי עסקי מקצועי ניתן יהיה להגדיר את המטרות אשר יש להשיג לצורך הצלחה ואת דרכי הפעולה היעילות ביותר לצורך השגת מטרות אלו של העסק החדש.

איך פותחים עסק

הגדרת תכנית עסקית עבור עסק שעתיד להיפתח

אחד השלבים הראשונים שיש לבצע בדרך לפתיחת עסק עצמאי, או כל עסק חדש לצורך העניין, הוא הגדרת תכנית עסקית טובה ומקצועית. בניגוד לתכנית עסקית עבור עסקים קיימים, תכנית עסקית עבור עסק עצמאי חדש אשר עתיד להיפתח, חייבת להתייחס לנתונים ותרחישים רבים אשר עלולים להתקיים ואינם גלויים עדיין ליזם. מכאן החשיבות הגבוהה לפנייה אל יועץ עסקי מקצועי ובעל ניסיון, לצורך ניסוח תכנית עסקית טובה. יועץ עסקי יציג את התמונה הכוללת בפני היזם, ללא הנחות, ויסייע לו לצפות מראש סיטואציות אשר יכולות להתרחש ולהוות גורמי סיכון משמעותיים. כמו כן, יועץ עסקי ידע כיצד להגדיר את דרכי הפעולה שיש לנקוט לצורך התמודדות מול גורמי סיכון אלו. הגדרת תכנית עסקית טובה, יעילה ומקצועית הוא אחד השלביים הקריטיים ביותר בתהליך של פתיחת עסק עצמאי ואין להתייחס לשלב זה בקלות ראש. מדובר בשלב רגיש מאוד אשר יקבע, בין היתר, את עתידו של העסק החדש.

 

 

הסדנאות שלנו