רעיונות לפתיחת עסק עצמאי

אשים רבים מעוניינים להפוך לבעלי עסקים ורוצים להקים עסק לעצמם. רבים מהם היו שכירים ועתה חושבים לפתח קריירה עצמאית בתחום בו הם מתמצאים ומתמחים. יש אחרים שהיו שותפים סמויים במיזם או פרויקט, יש שהיו מנהלים מוערכים ועוד. רעיונות לפתיחת עסק עצמאי יכולים להינתן לכל אחד על ידי יועצים עסקיים אבל, צריך לזכור, כי לא כל תחום יכול להתאים לאופי היזם. אין טעם לבעל תכונות של איש מכירות לרכוש או להקים חנות מכולת. לאדם כזה יתאים עסק לשיווק והפצת מוצרים, וכן הלאה.

עסקים עצמאיים יכולים להיווסד גם כסניפים של רשתות שונות המעניקות זיכיונות. כמו למשל זכיינות קפה קפה.שיטה זאת הינה מוכרת ופופולארית מאוד בתחומים שונים דוגמת: מסעדנות ובתי קפה, נוי וקוסמטיקה, הלבשה והנעלה, מוצרי צריכה ועוד. לרשת משתלם להעניק זיכיון במקומות מסוימים בתנאים המתאימים לצרכיה. מנהליה מעדיפים לתת את הניהול השוחק והמסיבי לזכיין אשר מסוגל לכך, ובתמורה, לקבל תמלוגים ורווחים נמוכים, יחסית, לרווחים שהיא הייתה מייצרת אילו הסניף היה בבעלותה. היחס בין עלות לתועלת במקרה זה הוא, לדעתם, לטובתה.

עבור הזכיין, השיטה קורצת בגלל שהוא מקבל אפשרות למכירת מותג מצליח אשר יש לו לקוחות קבועים. הוא פותח סניף בקניון מועדף שרואה בו חנות עוגן, ומשום כך, מקבל תנאים מועדפים. הוא מוכן לעבוד בחסות רשת דומיננטית המכתיבה את האסטרטגיה שלה ומוכן לשלם לה תמלוגים המפחיתים, לכאורה, מהכנסותיו. קניית עסק זיכיון יכולה להיות החלטה טובה מאוד אם מנהלים את זה נכון. במידה והניהול יהיה נכון הרי שההשקעה הראשונית תוחזר לו בעתיד כאשר ירצה למכור את הזיכיון. הרשת עצמה תרצה בהצלחתו ותסייע ככל יכולתה. במידה ויצליח בסניף הראשון, יוכל לקבל ממנה סניפים נוספים ולהתרחב. מומלץ לקבל רעיונות לפתיחת עסק מיועץ מומחה אשר יכין תכנית עסקית וילווה את לקוחותיו בפתיחה ואף לאחר מכן.

הסדנאות שלנו