תוכנית עסקית

בעת פתיחת עסק יש לנהוג על פי מספר כללי ברזל שהינם בגדר חובה. אין לדלג על אף אחד מהם, שכן, הדבר יכול לגרום לכישלון המיזם, להפסד כספים, לבזבוז זמן ועוגמת נפש לא מבוטלת ועוד. השלב הראשון הוא אפיון העסק. לאיזה תחום הוא שייך? איזה מוצר או שירות רוצים למכור? מי קהל היעד? מהיכן יפעל? איזה שם יינתן לו? איזה תשתית יש להקים ואיזה ציוד יש לרכוש? בנוסף, איזה השקעה ראשונית נדרשת ואיך מגייסים אותה, האם כסף יובא מהבית או יינטלו הלוואות? ועוד כהנה וכהנה שאלות חשובות.  כאשר אתם עומדים בפני הקמת עסק קטן או גדול, תוכנית עסקית היא דבר הכרחי לעשות.

השלב הבא הוא הכנת תוכנית עסקית ורבים רואים בה את המהלך החשוב ביותר שיש לעשות. הסיבה לכך כי היא מעמידה מראה מול פני היזם ומספקת לו נתונים חשובים אשר יתוו לו איך ייראה המיזם. על פי תוצאותיה יכול הוא לקבל החלטות שחלקן הן אסטרטגיות. אין פלא שתוכנית כזאת נערכת על ידי יועץ עסקי משופשף ומנוסה בתחום. היא כוללת תכנון כלכלי ופיננסי. נקודות חשובות שנכללות בה הן עלויות הקמה, גיוס הון ראשוני, רכישת הציוד הדרוש, הוצאות שיווק ופרסום, וכן, הערכות על תזרים המזומנים הצפוי, ההכנסות והרווחים הצפויים ועוד.

הקדשת הזמן ליצירת תוכנית עסקית מקיפה חיונית ליזמים המעוניינים להבטיח משקיעים ולהצמיח את העסקים שלהם. עם הקורסים הנכונים, יזמים שואפים יכולים ללמוד את כל מה שהם צריכים לדעת על בניית תוכנית עסקית מוצלחת וגיוס משקיעים. על ידי לימוד מה חייבים לכלול ומה אסור להתעלם, יזמים יכולים להגדיר את עצמם להצלחה.

יצירת תקציר מנהלים יעיל לתוכנית עסקית חיונית להבטחת העניין וההשקעה של משקיעים פוטנציאליים. תקציר מנהלים הוא סקירה תמציתית של התוכנית העסקית כולה המתארת נקודות מפתח כמו ייעוד החברה, תחזיות פיננסיות, יתרונות תחרותיים וניתוח שוק. זה אמור לספק לקוראים מספיק מידע כדי להבין את הרעיון העסקי ולקבוע אם הם רוצים להשקיע.

לאחר הכנת התוכנית ישב היועץ עם היזם ויחדד עבורו נקודות משמעותיות. מלווה עסקי ויועץ זה דבר חשוב מאוד לקחת בכל תהליך של הקמת עסק. ייתכן ויתברר כי המיזם אינו כדאי כלל וכלל, או שכדאי לעשותו בדרך שונה. ניתן יהיה להחליט על סל מוצרים אחר למכירה ממה שתוכנן, כזה שיהיה אטרקטיבי יותר, לבחור נקודת עסק שונה, להתחיל את העסק בבית כדי לחסוך בהוצאות ועוד החלטות מהסוג הזה.  התוכנית לא נועדה להרפות ידיו של היזם אלא להמליץ לו לפעול נכון יותר על מנת לתת למיזם סיכוי טוב  להצליח.  כל ההדרכה הזאת נחוצה ומועילה מאוד ליזם בתחילת דרכו.

 

 

 

הסדנאות שלנו