איך מנהלים עסק?

ניהול עסק מורכב מאוד בגלל גורמים רבים. יש לחשוב על אלמנטים שונים, לבצע פעילות שגרתית באופן עקבי, להגיב לתרחישים בעייתיים פתאומיים, לנהל כוח אדם, לנהל מערכת חשבונות מסועפת, לפרסם ולשווק, ובעיקר, למכור כדי לספק את ההכנסות והרווחים המזרימים את החמצן לעסק. כל האלמנטים הללו ואחרים נוספים, הם, בסופו של דבר, באחריות המנכ"ל. הוא נמדד על פי ביצועי העסק ועל פיהם הוא מתוגמל או, לחילופין, יחויב לפנות מקומו לאחר.

יש שיטות שונות לניהול עסק והן תלויות בעיקר באישיות המנהל או בשיטות עבודתו. יש מנהלים ריכוזיים שרוצים לדעת הכול ולהיות מעורבים בכל דבר כולל הנושאים השוליים, ויש מנהלים המאצילים סמכויות למנהלים תחתיהם. במקרה האחרון הם יבחרו מנהלים מוכשרים שניתן לסמוך עליהם ואז הם ינהלו את כל העסק מלמעלה. בעסק קטן דוגמת חנות מכולת או שירותי בעלי מקצוע לבתים דוגמת חשמל, אינסטלציה ועוד, בעל העסק עושה את כל הפעילות העסקית. במקרים אלו היקפי הפעילות הינם קטנים ואין בעיה להתמודד איתם. אם אתם מתעניינים בפתיחת חנות זכיינים ובניהול של עסק קטן אנו ממליצים לכם להתייעץ עם קובי לופו לפני כניסה לתהליך.

בעסקים גדולים אין ברירה וחייבים להעסיק עובדים רבים במחלקות שונות, ובין היתר: שיווק ומכירות,  משאבי אנוש, מנהלה, ייצור (אם קיים), חשבונאות והכנת שכר ועוד. כל אלו חייבות לעבוד בתיאום מלא. תפקיד הסמנכ"ל הוא בעיקר לרכז את כל הפעילות הזאת ולנהלה, והמנכ"ל הינו יותר בעל החזון והאדם אשר צריך להצעיד קדימה את העסק על מנת לפתח אותו, לחשוב על פיתוח  מוצרים חדשים, להיכנס לתחומים נוספים, לפתח שווקים, להוסיף לקוחות ועוד. כמובן, שיש צורך לנהל את המערכת הפיננסית היטב כולל עבודה מסודרת מול רשויות החוק. ניהול עסק מורכב כזה מחייב, סדר יום מסודר  הכולל מפגשים על בסיס קבוע, יומי, שבועי וחודשי קבלת דיווחים שוטפים שנועדו למעקב על הפעילות ועוד.

 

הסדנאות שלנו