איזה עסק כדאי לפתוח 2019

כל יזם בפוטנציה מתלבט לגבי סוג העסק אותו הוא רוצה לפתוח. ההתלבטות הינה במקומה ומאחר והשוק הישראלי הינו דינאמי וכל העת חלות בו תמורות ותנודות בגלל מצב הכלכלה בעולם, החידושים הטכנולוגיים, הביקוש, ההיצע, התחרות וגורמים נוספים משפיעים. נשאלת השאלה איזה עסק כדאי לפתוח 2019? התשובה, יחסית, מורכבת אבל ניתן לומר בוודאות גדולה כי עסקים שהחזיקו מעמד היטב ב 2018 ועסקים שהתפתחו במהלכה בגלל ביקוש רב יצליחו הלאה וירוויחו היטב גם בשנה שלאחריה.

כמובן שליזם חייבות להיות תכונות מולדות מתאימות. הוא צריך להיות בעל חוש עסקי מפותח, בעל יכולות ניהול וקבלת החלטות וכדומה. הוא אמור לאהוב את התחום בו הוא משקיע כספו ומיטב זמנו ולהיות מוכן לעבודה קשה בתחילת הדרך עת הוא בונה את העסק. בשלבים מתקדמים העסק מתגלגל היטב אבל תמיד יש צורך להיות עם היד על הדופק. כמו כן, יש צורך להקים את העסק תוך כדי הסתמכות על שלושה שלבים חשובים עוקבים מבלי לדלג על אף אחד מהם.

יש צורך לאפיין את העסק והדבר אומר בחירת התחום וקהל היעד. יש לבחור עבורו שם ולקבל החלטה על מקום הניהול שלו. יש צורך להכין את הסכומים הראשוניים להשקעה. השלב הבא הינו הכנת תכנית עסקית אשר מספקת מבט פיננסי וכלכלי על כל המיזם. בין היתר, היא תביא נתונים על צפי תזרים מזומנים, הכנסות ורווחים. בנוסף, הערכות לגבי הוצאות פתיחת העסק, הוצאות להשקעות נוספות, לפרסום וכיוצא בזה. השלב השלישי הינו הגדרת הישות (חברה בע"מ, עוסק פטור או עוסק מורשה) ורישומו ברשויות מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. מומלץ מאוד להיעזר במומחים בעלי מוניטין בתחום. יועצים עסקיים, רואי חשבון ועורכי דין יכולים לייעץ, להכין תכנית עסקית וללוות את התהליך.

הסדנאות שלנו