איך להקים עסק מאפס

רבים רוצים עסק פרטי ומעדיפים להקימו מהיסוד ובכוחות עצמם. הם בטוחים ביכולתם ומעדיפים עסק טרי ורענן העדיף, במקרים רבים, על רכישת עסק שיש בו בעיות שונות. הדרך הזאת יכולה להיות טובה ומוצלחת בתנאי שפועלים עם תכנון מסודר ומבצעים את ההקמה בשלבים חשובים והכרחיים מבלי לדלג על אף אחד מהם. אז נשאלת השאלה: איך להקים עסק מאפס? התשובה היא בשלושה שלבים הכוללים אפיון העסק, הכנת תכנית עסקית והגדרת הישות שלו ורישומו ברשויות.

אפיון נועד להגדרת תחום הפעילות וקהל היעד. כאן נדרש היזם לבחור שם משקף ומתאים, לבחור את סוג השירות או המוצר אותו הוא מתכוון לשווק, לקבוע מקום פעילות, וכן, לערוך רשימת ציוד וחומרי גלם נדרשים, להעריך את ההון ההתחלתי הנדרש, כמו גם, להתכונן לתחילת הדרך עד שתגענה ההכנסות הראשונות. כמו כן, יש להעריך את משך הזמן הצפוי עד לפתיחה. בשלב הבא יש להכין תכנית עסקית המספקת מידע פיננסי וכלכלי על הצפוי. היא תעריך עלויות והוצאות שונות עבור שיפוץ, עיצוב, פרסום וכיוצא בזה, וכן, הערכות לגבי ההון ראשוני והאפשרויות להביאו מהבית או לגייסו. כן, תיתן הערכה לתזרים המזומנים, להכנסות ורווחים צפויים ועוד.

שלב הרישום מגיע אחר כך, וכאן יש אפשרות לבחירת אחת משלוש הישויות הבאות: עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. הבחירה נעשית על פי היקף הפעילות, צרכי העסק, טעמו של היזם, רצונותיו וכדומה. לכל אחת יש יתרונות וחסרונות. מומלץ להיעזר ביועצים כלכליים ומשפטנים המתמחים בתחום הספציפי הזה. הם יכולים לייעץ, להכין תכניות עסקיות, לבצע רישום ברשויות, לייצג, ובאופן כללי, ללוות בתחילת הדרך ואף לאחר מכן. שמירה על כל האלמנטים הללו תגדיל את הסיכוי להצלחה בשלב הראשון ותייצר בסיס טוב להמשך הפעילות.

הסדנאות שלנו