זיכיון אוכל

אחת מהדרכים לניהול פעילות עסקית היא באמצעות רכישת זיכיון לממכר מזון ממותג. כאן קיימות אפשרויות רבות שהמוכרות ביותר היא בתחום המסעדנות ובתי הקפה. ניתן לרכוש זיכיון אוכל מסוגים שונים. פיצה, חומוס, גלידה ועוד. כל אלו הם מיני מזון שניתן למכור ברחוב בשיטת שלם וקח או בישיבה במסעדות ובבתי קפה. שיטת הזיכיון מכילה בתוכה רעיון מרכזי אחד. הרשת המוכרת את הזיכיון מאפשרת ליזם הנבחר למכור את תוצרתה בעלת המוניטין בתמורה לתנאים שונים להם הוא מסכים. אם אתם מעוניינים בפתיחת זכיינות אוכל אתם במקום הנכון.

מקבל הזיכיון משלם תמורתו סכום ראשוני וחד פעמי שאיננו מוחזר. כמו כן, יהיה עליו לשלם שני סוגי סכומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים הנקבעים על פי המחזורים הכספיים החודשיים, והשני הינו סכום קבוע עבור פרסום, תמיכה וליווי. בנוסף, הוא מתחייב לנהל את העסק על פי מדיניות החברה כולל תפריט הנקבע על ידה. וכן, לרכוש את המוצרים ממנה.  הרשת מצידה מספקת תמיכה, הדרכה עיונית ומעשית באחד מסניפיה, מוניטין ועוד. הניסיון מלמד כי סניפים של זכיינים הממוקמים ומנוהלים היטב מפיקים רווחים טובים.

קבלת זיכיון אוכל הוא תהליך הכולל הגשת מועמדות, משא ומתן וחתימה על הסכם. ההסכם מגיע מהרשת אשר מכניסה בו סעיפים השומרים על מעמדה, אבל לכל זכיין יש אפשרות להציע שינויים שונים לטובתו. כל יזם צריך לדעת כי מדובר בפתיחת עסק לכל דבר כולל כל המחויבויות הנדרשות ממנו. הוא יצטרך להשקיע כסף בעיצוב והקמת הסניף, יהיה עליו לנהל אותו, להעסיק עובדים ולהתנהל היטב מול הרשויות השונות. יחד עם זאת, לאנשי עסקים העושים צעדיהם הראשונים בתחום, השיטה מהווה פתרון מעולה בזכות המוניטין והליווי הצמוד. צריך גם לקחת בחשבון כי סניפי אוכל של רשתות ידועות ממוקמים בקניונים ובמקומות הומי קהל, כך שמכירות טובות מובטחות כבר מהרגע הראשון. הקמת עסק מזון בישראל זה לא דבר פשוט, אך אם הוא מצליח זה יכול להיות משתלם במיוחד.

 

הסדנאות שלנו