כאשר אומרים זכיינות – ישר חושבים על מקדונלדס.
הסיבה ברורה לחלוטין כשיש לרשת, 36,000 סניפים ברחבי העולם.
למרות שנהוג לחשוב שמקדונלדס, היא רשת הפסט פוד הגדולה בעולם, הנתונים מראים שרשת SUBWAY עוקפת אותה עם כ- 45,000 סניפים.
הסניף הראשון של מקדונלדס, נפתח בשנת 1940, על ידי האחים : "מק" ו"דיק", אשר יצרו, עם השנים מערכת חדשנית ומשומנת אשר מוותרת על המלצרים לטובת שירות עצמי, ומתרכזת במספר מוצרים מצומצם כדי לייעל את ההכנה.
פריצת הדרך של החברה, החלה כאשר, מוכר מכונות מילקשייק בשם – ריי קרוק, ראה את המסעדה והתפעל מהשיטה, וכך הפך לזכיין הבלעדי של הרשת בארצות הברית. המשך הסיפור מעניין מאוד, ולכן ממליץ לראות הסרט – "המייסד", אשר מתאר את תהליך השתלטות שלו על הרשת והפיכתה לחברת נדלן.
מקדונלדס מיישמת את שיטת הזכיינות במלואה החל מדרישות קפדניות מהזכיין, שיטות ניהול, שיטות הדרכה, קונספט ברור, חדשנות, אחידות, ופשטות בכך שגם עובדים צעירים ולא מיומנים מצליחים לנהל סניף של מקדונלדס.
הצלחת הרשת נובעת מכמה סיבות עיקריות, שהראשונה בהם היא המחירים הנמוכים, אחידות האיכות וטעם המזון בסניפים, שיטת הזכיינות שלה וכמובן החשיבה הרבה שמשקיעה בקהל הילדים, החל מ- מתנות וצעצועים בארוחות ילדים, בלונים, שולחנות שמיועדים לילדים ותפריט שעונה על הצורך של הילדים.
רשת מקדולנדס, הגיעה לישראל בשנת 1993, עם הקמת הסניף הראשון בקניון איילון שברמת גן.
רשת מקדולנדס מנוהלת בישראל בשיטת – MASTER FRANCHISE
שיטה זו אומרת, שהזכיין מקבל זכות טריטוריאלית וכל הסניפים נפתחים על ידו. כלומר- בישראל יש זכיין אחד בשם עומרי פדן, אשר בבעלותו כל הסניפים בישראל.
מה שאומר, שלעת עתה לא ניתן לקנות זיכיון של מקדונלדס בישראל, אך תמיד יש הזדמנויות אחרות לזכיינות.
כל החלטה בקניית זיכיון היא עניין שמורכב מהרבה גורמים שצריך להביא אותם בחשבון, על מנת לקבל החלטה מושכלת ונבונה.
חברת NEXT WAY מתמחה בליווי זכיינים שמעוניינים לרכוש זיכיון אך זקוקים להכוונה כיצד לעשות זאת בצורה נכונה.