זכיינות עסקים

אחת הדרכים להיכנס לתחום העסקים היא באמצעות רכישת זכיינות עסקים של מותגים מצליחים. קיימים תחומים מגוונים שפועלים בשיטת הזכיינות. בין היתר ניתן למצוא: בתי קפה, מסעדות, הלבשה והנעלה, רפואה ועוד. שיטת הזכיינות ידועה. הזכיין מקבל זכות לנהל סניף של הרשת בתמורה לתנאים מוסכמים. הרשת עצמה נהנית מסניף פעיל שהניהול האינטנסיבי שלו אינו מוטל עליה. הזכיין מקבל אישור למכור מותג אשר יש לו ביקוש, ובנוסף, מקבל סיוע וליווי אשר מקל עליו את לימוד העסק.

תמורת קבלת הזכיינות משלם הזכיין סכום כסף ראשוני שאינו מוחזר. בנוסף, עליו לשלם שני תשלומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים ממחזור עסקי או סכומים מוסכמים הנקבעים ביניהם. תשלום שני הוא עבור ליווי, פרסום, ושירותים נוספים שהרשת מספקת מדי חודש. הוא מתחייב לנהל את הסניף על פי מדיניות הרשת, וכן, מתחייב לרכוש ממנה את המוצרים. לקבלת סניף כזה יש מספר יתרונות נוספים. לרוב, הם ממוקמים במקומות הומי קהל כמו קניונים מובילים, רחובות ראשיים, מרכזי קניות ידועים. כך, יש תנועת לקוחות ערה הנוספת על הלקוחות הקבועים המחוברים למותג.

הניסיון מלמד כי סניף המנוהל היטב מרוויח טוב, וכך, שני הצדדים מרוצים. היזם צריך לזכור כי הוצאות הקמת הסניף הם עליו, וכי מדובר על ניהול עסק לכל דבר על כל המשתמע ממנו. יהיה עליו להקדיש לו זמן רב, לנהל עובדים ומערכת חשבונות להתדיין עם הרשויות ועוד. מומלץ לו לבחור תחום זכיינות מבוקש שאותו הוא אוהב. ברור שרצוי שהוא יכיר את התחום לעומק מעיסוקים דומים בו בעבר כשכיר, כמנהל ועוד. הוא חייב להיות בעל יכולת ניהולית, וכן, בעל חוש עסקי. בנוסף, מומלץ לו להיעזר במומחים כלכליים וביועצים עסקיים אשר יכולים לסייע במשא ומתן מול הרשת, בהכנת הסכם וכדומה.

הסדנאות שלנו