חוזה זכיינות לדוגמה

כל יזם אשר שוקל ברצינות כניסה לעולם הזכיינות ודאי ירצה לראות חוזה זכיינות לדוגמה. תחום הזכיינות הוא תחום אשר נמצא בתנופה אדירה בשנים האחרונות ולכן, מעבר לזכיינים ורשתות קיימים אנשי מקצוע רבים בתחום המשפטי אשר מעניקים סיוע בתחום זה. בחיפוש מהיר בגוגל ניתן למצוא אין ספור דוגמאות של חוזה זכיינות סטנדרטיים אשר מפורסמות על ידי עורכי דין רבים. הנושאים העיקריים שניתן למצוא בכל חוזה זכיינות הם:

  • הגדרת דמי הזיכיון
  • הענקת הזיכיון
  • גובה התמלוגים
  • התחייבויותיהם של הזכיין והרשת

ונושאים נוספים המגדירים למעשה את מערכת היחסים בין הזכיין לרשת המזכה. הדוגמאות שניתן למצוא ברשת אומנם יכולות ליזם מושג כלשהו על אופים של חוזי זכיינות, אך חשוב להבין שהם אינם מתאימים לכל התקשרות ולכל מצב ולא ניתן להשתמש בפועל בדוגמאות של חוזה זכיינות.

איך פותחים עסק
ק

מדוע לא ניתן להשתמש בדוגמאות של חוזי זכיינות?

כאמור ישנם פרסומים רבים ברשת של חוזה זכיינות לדוגמה. חוזים אלו הם אומנם מפורטים ומנוסחים היטב, הם בהחלט מכילים סעיפים רבים אשר יכולים להיות שימושיים, אך הם בשום אופן לא מספיקים לצורך ביצוע התקשרות עצמה עם הרשת המזכה או עם הזכיין. חשוב לבין שחוזה זכיינות חייב להיות מנוסח באופן ספציפי עבור הרשת או עבור סוג ההתקשרות הרלוונטי. לכל התקשרות עסקית קיימים תנאים הייחודיים לה, הדבר נכון גם לגבי תחום הזכיינות. בכדי לחתום על חוזה אשר מגדיר את מערכת היחסים העסקית, בצורה הטובה ביותר עבור היזם והרשת, יש לפנות לייעוץ משפטי מקצועי מגורם אשר מומחה בתחום. הדוגמאות המפורסמות ברשת הם חוזים כוללניים שלא ניתן להשתמש בהם בשום אופן בצורה מעשית. מדובר בחוזים מורכבים אשר חייבים להיות מנוסחים במיוחד עבור ההתקשרות הספציפית.

 

הסדנאות שלנו