מה זה ייעוץ עסקי

בעלי עסקים רבים זקוקים להדרכה וליווי של העסק שבבעלותם בנסיבות שונות. לעיתים, כאשר הם מקימים אותו, בעת הניהול השוטף, כאשר העסק אינו מתקדם ו/או מרוויח, בעת משברים מסוכנים, ולחילופין, כאשר העסק משגשג ויש צורך להחליט איך להשקיע את הכסף הלאה. בכל המקרים הללו, יש להם אפשרות לזמן שירות של מומחה למתן ייעוץ עסקי. נשאלת השאלה מה זה ייעוץ עסקי? התשובה היא: שייעוץ עסקי ניתן לבעלי עסקים בנושאים שונים הקשורים בעסק. ובין היתר, מיסוי, ניהול, שיווק, התמודדות מול לקוחות וספקים, שדרוג מערכות כוח אדם ועוד.

כל תחום הוא נושא רחב בפני עצמו. בעסק קטן כאשר הפעילות מצומצמת יכול יועץ מקצועי לספק עצות במרבית הנושאים אם לא בכולם. בעסקים גדולים יש צורך ביועצים מגוונים. יועצים ארגוניים, רואי חשבון ומנהלי חשבונות בנושא מיסוי, יועצי בטיחות וביטחון, יועצים בתחום ניהול כוח אדם וכמובן יועצי ניהול כלליים. המטרה הסופית והעיקרית היא להפוך את העסק לאחד הפועל ביעילות מקסימאלית מתוך מטרה להגדיל הכנסות ורווחים. הרווחים הם, למעשה, תמצית מהותו של כל עסק ובלעדיהם אין לו זכות קיום.

באופן פרטני ניתן לומר כי ייעוץ יכול להביא לצמצום הוצאות המגיע מהקטנת כוח אדם, ייעול המנגנון, ביצוע רכש מסודר וזול, הפחתת תשלומי מס לרשויות השונות בדרך של ניצול חוקי מס קיימים ועוד. ייעוץ אחר הוא להגדלת השיווק, מציאת נישות שיווק חדשות באמצעות האינטרנט, קידום מכירות מתקדם ועוד. כאשר הייעוץ מגיע מכיוונים שונים המוצלבים אלו עם אלו תגיע התוצאה וכל עסק הנעזר במומחים ישפר את פעילותו בדרך להצלחה. יועצים עסקיים חיצוניים מצוידים בזווית ראיה רחבה בגלל שהם מקבלים מידע מגוון מאנליסטים ומומחי כלכלה ויודעים לעבד אותו היטב. מומלץ לכל עסק להיעזר ביועצים עסקיים מקצועיים.

הסדנאות שלנו