מסעדות למכירה

ישראלים רבים אוהבים לבלות, ובין היתר, לאכול במסעדות. הגיוון האנושי של ישראל כמדינת מהגרים וההשפעות מכל העולם יצרו פה תרבות אוכל נהדרת ומרשימה. אנשים רבים אשר אוהבים לבשל ואחרים אשר הינם שפים בהכשרתם מעוניינים אף להתפרנס מהמקצוע ולהקים מסעדה אחת לפחות, להריץ אותה ולהתפתח עימה. ניתן להקים מסעדה מהיסוד וחשוב לקבל ייעוץ להקמת מסעדה, אבל קיימת אפשרות גם לרכוש אחת אשר מתפקדת היטב, או אחת אשר איננה מנוהלת היטב וניתן לשנותה מהיסוד.

מסעדות למכירה מוצעות באתרי יד שנייה ובאתרים אחרים העוסקים בכך. קיימות גם מסעדות של זכיינים אשר מבקשים למכור אותן מסיבות אישיות ואחרות. כל מתעניין חייב לבדוק היטב את הנתונים הכלכליים והאחרים של כל מסעדה כזאת. מומלץ לו להכיר את תחום המסעדנות באופן כללי, ובמיוחד, את הנישה הספציפית עצמה. אין טעם, למשל, לרכוש מסעדה שההתמחות שלה היא אוכל איטלקי למי שכל חייו עסק בהכנת חומוס ואוכל מזרחי אחר. בנוסף, לעסוק בנישה המתאימה, מסעדת פועלים, מסעדה המיועדת לעסקים, מסעדת יוקרה וכיוצא בזה. ניצול ידע בתחום המסעדנות יוסיף רבות להצלחת העסק.

יש צורך בבדיקות חשבונאיות רבות. ובכלל זה: מחזורים עסקיים, הוצאות שנתיות לעומת הכנסות, ועל פי אלו גם הרווח הכללי כולל חישוב שולי הרווח באחוזים. יש צורך לבדוק את הפוטנציאל שלה. האם יש מקום להתפתח מבחינת הגודל, המיקום, או שהרווחים נוצרו עקב תפוקת עבודה מלאה. יש חשיבות לכמות הלקוחות הקבועים והאם ניתן להוסיף אחרים ועוד. חשיבות נוספת היא לשיפורים ושינויים נוספים יצירתיים אשר הרוכשים יכולים להביא עימם וכדומה. כך יהיה ניתן לבחור את המסעדה המתאימה מתוך היצע רחב של מסעדות למכירה המוצעות באזור מסוים בו רוצים להתמקד. את כל השיקולים הללו יש להציב מול המחיר המבוקש ואז לקבל החלטות.

הסדנאות שלנו