פתיחת עסק עצמאי השלבים

פתיחת עסק הינה תהליך מורכב שיש לעשותו בשלבים עוקבים והכרחיים. קיימים שלושה כאלו והם: אפיון העסק, הכנת תכנית עסקית, הגדרת סוג העסק והיקפו ורישומו  ברשויות. ביצוע פעולות אלו יספק תמונת מצב טובה ליזם ויאפשר לו הקמה יעילה ומסודרת ללא בזבוז כסף ומשאבים נפשיים מיותרים. כאשר מבצעים את ההקמה היטב אז הסיכוי להתנהלות עתידית תקינה גובר. חשוב לציין, כי מומלץ למייסד לפתוח עסק בתחום המוכר לו מהעבר. תחום שהיה לו ניסיון קודם בו כשכיר, כמנהל, שהכיר מלימודים המשלבים התמחות מעשית ועוד. בנוסף, רצוי שיהיה בעל כישורי ניהול ובעל חוש עסקי מפותח.

פתיחת עסק עצמי השלבים הם כדלקמן:

אפיון העסק – בחירת תחום הפעילות, ייצור, שירותים וכדומה, בחירת קהל היעד, בחירת שם, בחירת המקום ממנו הוא ינוהל, הערכה לגבי הסכומים הכספיים ההתחלתיים הנדרשים, הערכת הזמן עד לפתיחה ועוד.

תכנית עסקית – מספקת תמונת מצב על התכנון הכלכלי והפיננסי. בין היתר, הערכת ההוצאות הצפויות השונות וביניהן: פרסום, חומרי גלם, ציוד, שיפוץ משרדים או חנות וכדומה. בנוסף, הערכת תזרים מזומנים עתידי, וכן, צפי על תקבולים ורווחים. חשיבותה של התכנית היא בתמונת מצב המוצבת אל מול כל יזם ועל פיה הוא יודע מה עומד בפניו.

הגדרת סוג העסק ורישומו – קיימות 3 ישויות מהן ניתן לבחור: חברה בע"מ, עוסק מורשה, ועוסק פטור. לכל אחת יש יתרונות וחסרונות. בחירת הישות היא פונקציה של היקף הפעילות, צרכי העסק, טעמו ורצונותיו של הבעלים ועוד. את הישות רושמים במס הכנסה, בביטוח לאומי ובמע"מ. ניתן ומומלץ להיעזר ביועצים כלכליים ובמומחי לנושא. רואי חשבון, עורכי דין ויועצים כלכליים אחרים יכולים לייעץ, להכין תכניות עסקיות, לבצע רישום, לייצג מול רשויות וללוות כל עסק בפתיחה ואף בהמשך הדרך. קובי לופו יעזור לכם למצוא הזדמנות עסקית מתאימה לכם ולפתוח את העסק שחלמתם עליו.

הסדנאות שלנו