רווחיות זכיינות

זכיינות הינה שיטה טובה לניהול עסקים עבור מי שיודע להסתדר עימה. קבלת זכיינות משמעותה העיקרית היא אפשרות לממכר מוצרים או שירותים ממותגים של חברה בעלת מוניטין. מדובר על תחומי מסעדנות, בתי קפה, אוכל מהיר, מוצרי צריכה דוגמת: הלבשה והנעלה, טלפונים סלולאריים, בתי מרקחת ועוד. הזכיין משלם לרשת סכום ראשוני וחד פעמי שאינו מוחזר עבור קבלת הסניף, בנוסף, שני סכומים חודשיים. הראשון, תמלוגים הנקבעים על ידי אחוזים ממחזור המכירות, וסכום קבוע עבור פרסום, ליווי עסקי ועוד.

היזם מתחייב לרכוש מוצרים מהרשת ולנהל את הסניף על פי מדיניותה. הרשת מרוויחה כספים ופטורה מניהול מעיק של סניף. הניסיון מלמד כי רווחיות זכיינות של סניף המנוהל היטב הינה גבוהה ושני הצדדים לעסקה נהנים. יתרון נוסף לזכיין הוא שהסניפים ממוקמים במקומות נחשבים. הנהלות קניון שומרים לרשתות מקומות מרכזיים מאחר וחנויותיהן משמשות מעין חנויות עוגן. כך, נהנים הזכיינים גם מלקוחות מזדמנים. הרשת נותנת הדרכה ומספקת השלמויות באחד מסניפיה. שיטת זכיינות מתאימה, איפה, גם לאנשי עסקים מתחילים אשר יכולים להחליק לעסק עם ליווי מתאים.

זכיין חייב לדעת כי הוא מקבל לניהול עסק על כל המשתמע מכך. הוא יעסיק עובדים, ינהל ספרי חשבונות, ידווח לרשויות וכדומה. הוא חייב להיות בנוי לכך מבחינת יכולות ניהול וקבלת החלטות, וכמובן, להיות בעל חוש עסקי מפותח. מומלץ לו להיות בעל ניסיון בתחום מעיסוקים קודמים בו כשכיר, כמנהל וכדומה. התחום תובעני וחייבים לאהוב אותו. כאשר מתקיימים כל התנאים הללו אזי רווחיות זכיינות של רשתות מובילות תהיה גבוהה ותצדיק את ההשקעה. מומלץ להיעזר ביועצי מס, רואי חשבון, עורכי דין ויועצים עסקיים אשר מנוסים בעולם הזכיינות. נוכחותם חשובה בעת ניהול המשא ומתן העסקי והכנת ההסכם.

הסדנאות שלנו