כמה עולה זכיינות מקדונלדס

מקדונלד נחשבת לאחת מרשתות המזון המהיר הפופולאריות בעולם ובישראל, אם לא הפופולאריות שבהן. בישראל ממוקמים סניפיה באתרים נחשבים רבים ויש לה קהל לקוחות רחב. כל הסניפים מרוויחים בגלל המוניטין והניהול המוצלח. לא פלא שאנשי עסקים רבים מעוניינים להיות זכיינים של הרשת. אחד התנאים לקבלת זיכיון הוא תשלום לרשת של סכום ראשוני וחד פעמי שאיננו מוחזר. נשאלת השאלה כמה עולה זכיינות של מקדונלד? התשובה תלויה במיקום, בגודל הסניף, בכמות המכירות, ברווחים, בוותק שלו, האם הוא בכלל סניף חדש? ובפרמטרים אחרים נוספים.

הניסיון מלמד כי זאת השקעה שיכולה להחזיר עצמה כאשר מוכרים את הזיכיון. במידה והסניף צומח אז יהיה ניתן לבקש סכום כסף גדול יותר. כל זכיין מרוויח מספר דברים. ראשית, הוא מקבל אפשרות למכירת מותג מצליח עם לקוחות מושבעים. בנוסף, הסניפים ממוקמים במקומות נחשבים. הנהלות קניונים שומרים להם מקומות מרכזיים בגלל שהם מהווים חנויות עוגן. כך, הזכיין יכול ליהנות גם מלקוחות מזדמנים. הוא מקבל ליווי והדרכה כולל השתלמות באחד מסניפי הרשת המובילים. התפריט המצוי אהוב על מגון לקוחות, והרשת מבצעת שינויים בתפריט מעת לעת על מנת להתאימו לצרכים המשתנים.

בנוסף לסכום הזכיינות, משלם הזכיין שני תשלומים חודשיים הראשון הוא תמלוגים הנקבעים על פי המחזור העסקי וכן, סכום קבוע עבור שירותי פרסום, ליווי וכדומה. בנוסף, הוא מתחייב לרכוש מוצרים ממנה ולנהל את הסניף על פי מדיניותה כולל, כמובן, קביעת התפריט. הרשת עצמה נהנית מרווחים רבים מבלי להיות מעורבת בנטל הניהול השוטף. זכיין חייב לדעת כי קיימות הוצאות נוספות, וכי מדובר על ניהול עסק על כל המשתמע מכך. מומלץ לו להיעזר ביועצים עסקיים המתמחים בנושא הזכיינות. הם ילווהו במשא ומתן ובעת עריכת ההסכם.

הסדנאות שלנו