מידי שנה נפתחים בתי קפה רבים בישראל, אשר מתוכם בתי קפה רבים אינם שורדים את השנה הראשונה. ברוב המקרים, בתי הקפה החדשים אשר מצליחים לשרוד לאורך זמן הם אלו אשר שייכים לרשתות בתי הקפה הגדולות בארץ. הסיבה לכך נעוצה בכך, שרב צרכני בתי הקפה מעדיפים ללכת אל המקומות הידועים והמוכרים. רב הלקוחות בארץ נמשכים אל מותגים, והדבר נכון לא רק לגבי שוק בתי הקפה. הצרכן הישראלי אוהב לדעת מראש מה המוצר אותו הוא עתיד לקבל. בנוסף לכך, לבעלי בתי קפה אשר פועלים בשיטת הזכיינות, קל יותר להקים בית קפה חדש, היות והם נהנים מאמצעים שונים אשר הרשת מעמידה לרשותם כגון:
- מודל עסקי מוכח
- ליווי עסקי מקצועי
- התקשרות עם ספקים איכותיים
- תפריט מוכן שהוכח כמצליח
- קהל לקוחות נאמן
- הדרכות לעובדי הרשת
- שירותי שיווק ופרסום
ואמצעים נוספים הדרושים לניהולו השוטף של העסק. מדינת ישראל היא אחת מצרכניות הקפה הגדולות בעולם. רמת צריכת הקפה מחוץ לבית בישראל, עלתה מאוד בשנות התשעים עם פתיחתן של רשתות בתי קפה גדולות. סניפיהן של רשתות בתי הקפה החלו לצוץ כמעט בכל פינה והפכו למוקד בילוי נפוץ בקרב הקהל הישראלי. בתי הקפה הפכו לחלק עיקרי מתרבות הבילוי ובנוסף לכך הם אף משמשים לפגישות עבודה ומקומות עבודה לעצמאיים המחפשים אלטרנטיבה לעבודה בבית. עם צמיחתם של בתי הקפה עלה גם הביקוש בזכיינות בתי קפה.
רשתות בתי קפה מהוות הזדמנות עסקית מצוינת עבור יזמים חדשים אשר חולמים לפתוח עסק חדש, אך יחד עם זאת מעוניינים להקטין ככל שניתן את הסיכון הכלכלי הכרוך בכך. זכיינות לרשת בתי קפה מהווה מקפצה משמעותית לצורך כניסה לשוק זה, היות והיא מעניקה ליזם אפשרות לפתוח עסק חדש בעל מוניטין וקהל לקוחות נאמן, מבלי לדאוג ולהשקיע משאבים כספיים גדולים לצורך שיווק העסק החדש וחשיפתו בפני לקוחות פוטנציאליים.