איזה עסק הכי משתלם לפתוח

רבים רוצים עסק משל עצמם שיוכל לפרנסם בכבוד. אלא שנשאלת השאלה איזה עסק הכי משתלם לפתוח? התשובה לכך תלויה בגורמים שונים,  אבל ראשית, כדאי שהתחום יהיה אהוב ומוכר על המייסד, שיהיה לו נעים לעסוק בפעילות שלו, שהוא יהיה בתחום מבוקש בשוק ורצוי עם ביקוש עתידי, שיהיה ניתן לשווקו לקהל לקוחות רחב ואשר ניתן להרוויח בו. כל אלו הם אלמנטים נדרשים וכל אחד בוחר את אלו החשובים לו ביותר. רבים מעדיפים את הרצון ברווחים גבוהים אבל יש הרוצים עסק לטעמם ומוותרים על מקצת מהרווחים בשל כך. אם אין לכם רעיונות לפתיחת עסק עצמאי ואתם עדיין מעוניינים, חיפוש קצר באינטרנט יעזור לכם להבין מה אתם אוהבים ובמה כדאי לכם להתעסק.

בכל מקרה, את העסק צריך להקים בצורה הנכונה ובשלושה שלבים הכרחיים. יש צורך לאפיין אותו, להכין עבורו תכנית עסקית, להגדיר את הישות שלו ולרשום אותו ברשויות המתאימות. הכרחי  לאפיין את העסק, לבחור את התחום בו עוסקים, האם ייצור או  מתן שירות? לבחור שם ואת קהל היעד, לבחור את האתר לממנו מפעילים אותו, לחשוב על גיוס הון ראשוני, להעריך את סכום ההון הראשוני הנדרש ולהעריך את מועד הפתיחה. תכנית עסקית מתמקדת במתן נתונים פיננסיים וכלכליים ובין היתר: הערכות על הוצאות ראשונות, תזרים מזומנים, צפי תקבולים ורווחים ועוד.

היזם חייב לבחור ישות שאותה הוא רושם במס הכנסה במע"מ ובביטוח לאומי. ניתן להחליט על הקמת חברה, על פתיחת עוסק מורשה או עוסק פטור. בחירת הישות נעשית על פי הצרכים, היקפי הפעילות, טעמו של היזם, צרכיו ורצונותיו. חברה מתאימה מאוד לעסק משתלם הצפוי לצמוח. עוסק פטור הוא בעל פעילות שנתית של כ 99000 שח ואינו מחויב להוציא חשבוניות ולגבות מע"מ. ניהול כל עסק חייב להיות יעיל כדי שיצדיק קיומו. מומלץ לקבל ליווי וייעוץ ממומחים לאורך כל הדרך.

 

 

הסדנאות שלנו