זכיינות בצפון

אחת הדרכים להיכנס לתחום העסקים בצפון היא בשיטת הזכיינות. בשיטה זאת יש יתרון רב לאיש עסקים בתחילת הדרך בגלל שהוא מקבל לידיו אפשרות למכירת שירות או מוצר בעל מוניטין, ובנוסף, ליווי וגיבוי מהרשת בעלת המוניטין. יש יתרונות נוספים. הרשת מקימה סניפים רק באזורים מבוקשים, בקניונים ידועים, ברחובות ראשיים ובמרכזים הומי קהל. קניונים רבים שומרים להם מיקום טוב בגלל שסניפיהם יכולים לשמש חנויות עוגן. כך, ניתן ליהנות גם מלקוחות מזדמנים. ויש חשיבות רבה למכירות המתבצעות כבר בראשית הדרך.

מבחינים בסוגים שונים של עסקי זכיינות. מסעדנות ובתי קפה, ציוד סלולאר, בתי מרקחת, חנויות ביגוד, הנעלה ומוצרים נוספים. זכיינות בצפון, כמו בכל אזור אחר, ניתנת תחת תנאים מקובלים ידועים. תמורת קבלתה משלם הזכיין סכום כסף ראשוני שאינו מוחזר, ובנוסף, שני תשלומים חודשיים קבועים. האחר תמלוגים ממחזורי כספים והשני סכום קבוע עבור פרסום, ליווי ועוד. בנוסף, הוא מתחייב לרכוש מוצרים של הרשת ולנהל את הסניף על פי מדיניות חברת האם.

הרשת עצמה מתחייבת ללוות את העסק ולגבות אותו בנושאים שונים. היא מרוויחה כספים ממתן הזיכיון ואיננה צריכה להתעסק בניהול השוטף המסיבי. כל יזם צריך לדעת כי ניהול העסק חל עליו ויהיו לו הוצאות נוספות של הקמת עסק חדש, עיצובו, רכישת ציוד וחומרי גלם ועוד. כן, הוא חייב לדעת כי מדובר על ניהול עסק לכל דבר כולל העסקת כוח אדם, ניהול מערכת חשבונות, השקעת זמן רב ועוד. הניסיון והנתונים מלמדים כי סניף זכיינות בצפון המנוהל היטב יניב לבעליו רווחים נאים כבר בתחילת הדרך. צריך לזכור, כי במידה והזכיין ירצה להיפרד ממנו הוא יוכל למכור הלאה את הזיכיון, ולעיתים, במחירים גבוהים יותר מאשר אלו שהיו בעת הרכישה.

הסדנאות שלנו