חיפוש שותף עסקי

עסקים רבים מנוהלים על ידי שני מנהלים אשר חולקים ביניהם את המטלות והמשימות הקיימות. לשיטת ניהול עסק כזה יש יתרונות רבים. הראשון והחשוב הוא שאנשים בעלי תכונות שונות יכולים להשלים זה את זה. כל אחד יכול לתרום את כישוריו בתחום אחר. לדוגמא: אדם בעל חוש טכני יהיה אחראי על הניהול המקצועי, ואילו, אדם בעל חוש ורקע פיננסי ינהל את כל מערכת החשבונות. כאשר הם מתואמים היטב הרי שהעסק יפיק את מלוא היתרונות מהמצב ויזרום קדימה היטב. שותפות עסקית היא לא דבר פשוט ולכן כדאי להחור במשהו שסומכים עליו.

חיפוש שותף עסקי איננו פשוט מאחר ויש צורך בכימיה טובה, בסבלנות, ביכולת להקשיב ולהכיל, ביכולת להתפשר ועוד. מטבע הדברים, עסק דינאמי עובד בעצימות מלאה ותמיד נוצרות הזדמנויות לויכוחים ולחיכוכים. כאשר הם שוליים אזי הדבר פתיר אבל כאשר הויכוחים הם על דרך ובנושאים עקרוניים יכול להיגרם סכסוך קשה אשר יוליד פירוד בין שני השותפים. כך או כך, ניתן לחפש שותף על ידי מתווכים העוסקים בתיווך בתחומים כלכליים, ניתן להכיר שותפים בקורסים משותפים, במוסדות לימוד, באמצעות חברים, על ידי מפגשי נטוורקינג ובהזדמנויות אחרות. בכל מקרה, יש לבדוק היטב לפני שקושרים קשרים עסקיים מורכבים וצמודים. מומלץ להיעזר ביועץ עסקי מומלץ על מנת לבצע שותפות ולהתאים חוזה נכון.

כאשר שני שותפים מחליטים על הקמת עסק הם יכולים להקים שותפות או לייסד חברה אשר מניותיה יחולקו שווה בשווה בין שניהם. כל ישות כזאת מביאה עימה את היתרונות והחסרונות הנלווים, וההקמה תלויה רבות בחזון של המייסדים, בהיקף הפעילות המתוכננת, בצרכיהם הכלכליים והאישיים ועוד. כדאי לציין, כי חברה בע"מ הינה ישות בפני עצמה וחלים עליה חוקים מסוימים מבחינת החוק. אחד היתרונות שהיא מביאה עימה הוא ההגנה שהיא מספקת על הבעלים במקרים של הסתבכות כספית ופשיטות רגל. מומלץ להיעזר ביועץ כלכלי בעל ניסיון רב שנים. היכול לייעץ לגבי נושאים אלו וכלכליים ואחרים.

הסדנאות שלנו