איזה עסק כדאי לפתוח?

רבים מבקשים לפתוח עסק התפור למידותיהם ואשר יכול לפרנס אותם ואת משפחתם בכבוד. השאלה הנשאלת על ידם היא, לרוב, איזה עסק כדאי לפתוח? התשובה היא מאוד אינדיבידואלית ותלויה בגורמים שונים. יש המבקשים עסק קטן דוגמת חנות מכולת שכונתית, יש אנשים בעל ידי זהב המבקשים לתת שירותי מיזוג אוויר, חשמל, אינסטלציה וכדומה. יש בעלי חזון אשר יש להם פטנט ורוצים להקים חברת סטרט אפ שתפרוץ קדימה ועוד. משום כך, ניתן לומר כי המשתנה הראשון הוא אישיות היזם. .

יחד עם זאת, יש משקל גם  לפרמטרים אחרים דוגמת: התחום המבוקש, המצב הפיננסי והיכולות הכספיות של המייסד ועוד. גם לטעמו רצונותיו, כישוריו, יכולותיו האישית, האמביציה שלו ועוד יש חשיבות. בכל מקרה, פתיחת עסק יש לעשות בשלבים נדרשים הכוללים אפיון העסק, הכנת תכנית עסקית, וכן, הגדרת היקפו, בחירת הישות שלו ורישומה ברשויות.  כמובן, שמומלץ שיהיה ליזם יכולת ניהול, חוש עסקי ותכונות נוספות המסייעות לו בהרצת העסק. מעבר לכך, הוא חייב להיות בעל ניסיון בתחום. ניסיון מגיע בעבודה מוקדמת כשכיר כמנהל, מלימודים הכוללים התמחות מעשית ועוד. אז איך לדעת איזה עסק לפתוח בעצם? הכל תלוי בכם וברצונות שלכם ובמה באתם אוהבים

אפיון העסק ותכנית עסקית יכולים להגדיר בצורה מדויקת את הכיוון אליו הולכים, את התחום קהל היעד, היכולות הפיננסיות, גיוס הכספים הנדרשים, בחירת מקום העסק ועוד. הקמת עסק מהבית תהיה זולה יותר ובשלב הראשון היקפי הפעילות יהיו מצומצמים. חנות גדולה תדרוש  השקעה רבה בעיצוב ושיפוצים, ברכישת ציוד וחומרי גלם, בפרסום ועוד ויש צורך להיערך לתקופה ארוכה ללא הכנסות. חברת סטרט אפ תדרוש מאות אלפי דולרים כבר בתחילת הדרך וגיוס עובדים מיומנים, וכן הלאה. מומלץ לחשוב היטב ולתכנן הקמת כל עסק על מנת שיהיה ניתן לנהלו היטב. מומלץ להיעזר ביועצים עסקיים המתמחים בתחום. ניתן להתעניין גם בעסקים פעילים למכירה.

 

הסדנאות שלנו