לפתוח עסק עצמאי

אדם הרוצה לפתוח עסק עצמאי חייב לחשוב ולתכנן היטב טרם התחלת התהליך. פתיחת העסק הינה מבורכת ומאפשרת לכל אחד להתפתח בכיוונים הרצויים לו והאהובים עליו. יחד עם זאת, יש לנהל תהליך מסודר בשלושה שלבים עוקבים כדלקמן: לאפיין את העסק, להכין תכנית עסקית, להגדיר היקפו ולבחור ישות עבורו אותה הוא רושם ברשויות הנדרשות. מומלץ למייסד העסק להיכנס לתחום המוכר לו בעבר, המעניין אותו ואף אהוב עליו. הוא חייב להיות מצויד בכישורי ניהול ובחוש עסקי מפותח על מנת להצליח. כל אלו יבטיחו פתיחה חלקה וימנעו בזבוז כספים וזמן מיותר ועגמת נפש.

אפיון העסק נדרש מאוד ומאפשר מיקוד רצוי. כאן ייבחר תחום העיסוק והפעילות, קהל היעד, שם העסק, המקום ממנו הוא יפעל ועוד. כן, תתבצע הערכה ראשונית לסכומי הכסף הנדרשים, בנוסף, הערכה למועד פתיחתו וכדומה. תכנית עסקית מספקת מבט טוב אל התכנון הפיננסי והכלכלי. חשיבותה הוא בכך שהיא מספקת ליזם תובנה מעשית על הצפוי לו מבחינה כספית. היא כוללת הערכות מדויקות, יחסית, לגבי כל ההוצאה ובין היתר: פרסום ושיווק, רכישת חומרי גלם וציוד והוצאות אחרות. כן, היא מספקת צפי לתזרים מזומנים, תקבולים ורווחים. אם אתם מחפשים רעיונות לפתיחת עסק עצמאי, הגעתם למקום הנכון.

בחירת הישות נגזרת בין היתר מהיקף הפעילות אבל גם מרצונותיו, צרכיו וטעמו של המייסד. ניתן לבחור חברה בע"מ, עוסק פטור או עוסק מורשה. יש לרשום אותה במס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. יחד עם זאת, ניתן לבחור ישות דוגמת עוסק פטור ולהפוך אותה בעתיד לעוסק מורשה. כמו כן, ניתן בעתיד להקים חברה ולהכניס לתוכה את פעילות העוסק המורשה וכן הלאה. מומלץ להיעזר ביועצים כלכליים היכולים לבצע מטלות שונות עבור הלקוח ובין היתר: הכנת תכנית עסקית, רישום ברשויות, ייצוג מולם ובאופן כללי, ליווי שוטף. פתיחת עסק זכיינות בישראל הפך לטרנד מוביל בשנים האחרונות אנו ממליצים לבדוק גם אתה אופציה הזו.

 

הסדנאות שלנו